En resa i tiden

Jag hade varit och jobbat och stod på Marklandsgatan i väntan på buss 80. Det var ganska kallt, och jag var jävligt trött efter sju timmar i kassan, och allt jag ville var att komma hem. Jag önskade att de kommer uppfinna en teleporter snart, så att man slipper att vänta på bussar som alltid kommer sent.
På den lilla skylten ovanför mig stod det:
80: 12 minuter

Det var alltså 12 minuter kvar tills min buss skulle gå.
Jag stod där och trampade ett tag, lyssnade på Radiohead i ett försök att tänka på något annat än kylan och tiden. Det känns nämligen som att tiden går lite fortare då, men det gör den ju naturligtvis inte.
Tvärtom, så verkade den gå baklänges, för när jag tittade upp på skylten igen stod det
80: 14 minuter



//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0