Dagens ord: Psykadelisk

Häromdagen fick jag min Holga (Den är sjukt vacker <3<3<3<3) och idag tog jag med mig den till skolan för att fota lite. Folk fattar inte riktigt grejen med gamla kameror som tar asdåliga bilder, och jag förstår dem, men när jag förklarade för dem att bilderna blir helt psykadeliska så såg de ut att förstå min entusiasm lite iaf.

Psykadelisk var också ordet jag använde för att få Lenne och Hanna att förstå vilken sinnesstämmning de skulle ha framför kameran. Helt gaalna nattbilder blev det säger jag bara. Färgblixt + dubbelexponering = Kameraorgasm. Imorgon ska jag framkalla bilderna (59 kr och inte 260 som någon sa till mig) och köpa mer film.
Kolla in här för att förstå hur psykadeliska holgabilder kan vara:
http://www.lomography.com/holga/galleries



Aja
pusshej
//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0