Annelis lov

Hallo alla människor.
Idag är det lördag och påsklovet är snart slut. Som ni såg i mitt förra inlägg så har jag haft fullt upp med att flänga runt i vårat avlånga land så jag har inte haft tid förren nu att berätta för er om allt som hänt.

Torsdag
Efter skolan åkte jag till Frölunda Torg för att framkalla bilder. Bra pris: 1:50 om man hämtar dem efter en timma :) Under tiden strövade jag runt på torget för att slå ihjäl lite tid. Jag hamnade på Wettergrens där de hade bokrea och jag gick omedvetet mot hyllorna där de hade fotoböckerna (A) Självklart hittade jag en dyr bok som verkade jättebra som jag bara var tvungen att köpa -.- 500 kr fattigare stressade jag hem igen för att packa kläder och andra livsnödvändiga saker som påskgodis och kameragrejor.
Pappa hämtade oss en halvtimma senare och snart var vi fast ute i ingenstans (på vårat land)

Fredag
Jag gjorde ingenting, eftersom att det är det enda man kan göra på landet.
image53
Frukost

Lördag
Jag åt godis. Punkt.
image54

Söndag
Mamma körde mig tidigt på morgonen hem till mitt kära Göteborg för att jag skulle ta tåget därifrån till Örebro för att träffa Elin Pelin och Carro Barro. Jag höll på att missa tåget och jag trodde för en minut att jag hade gått på fel tåg. Men det hade jag inte. Elin mötte mig med sin charmiga närkiska dialekt som man inte kan annat än le åt.

Måndag
Vi bakade muffins och tog med oss på en picnic i snöovädret. Vi satte oss vid en sjö och mumsade som om vi aldrig ätit sötsaker innan (så var ju inte fallet egetligen, vi hade alla tre ätit sjukligt mycket godis under påsk)
image51
Carro & Elin


image52
Vinter i mars.

På kvällen gjorde vi anden i glaset och vi fick reda på en massa bra saker som tex:
- Min nästa pojkvän kommer komma från Qba (Vilket vi tolkade som Kuba)
- Han kommer även att vara lös i magen bland annat. (Vi fick ett svar i stil med ERYNWL så vi valde att sätta betydelser på alla bokstäver istället, så L:et fick stå för lös i magen. Det var det första på L som ploppade upp i min skalle)
- Elins nästa pojkvän kommer heta typ Pukmrl. Hoppas att de blir lyckliga.
- Vi kommer att hålla kontakten i många år
- Jag skulle få jobbet på Mc Donalds

Tisdag:
När vi vaknade på morgonen (KL 6!!) var hela världen vit. Det såg ut som om man befann sig i en tomtesaga eller nåt <3 Sjukt fint var det iaf. Men jag blev lite stressad vid tanken på Göteborgs kollektivtrafik vid snöväder. Jag skulle nämligen åka hem den dagen och mitt tåg skulle komma fram klockan 12. Klockan 15 skulle jag på arbetsintervju på Mc Donald's och däremellan skulle jag hem med bussen, packa om och åka tillbaka in till stan igen. Det ger ju liksom inte så gott intryck om man kommer försent till intervjun. Men jag kom faktiskt i tid, tom så att jag hade lite marginal.
I början var jag lite nervös, men när jag fick vänta i en soffa på att chefen skulle bli klar med en annan intervju, kom flera som jobbade där fram till mig och presenterade sig och önskade mig lycka till osv. Man fick en bra känsla av stället liksom så när jag väl gick in till chefens kontor var jag inte nervös alls. Hon var dessutom jättetrevlig.
Efter intervjun tog jag tåget till Halmstad för att träffa Markus.

Onsdag
Vi åkte in till stan för att kolla på Horton, sjukt rolig film.

Torsdag
Jag åkte hem för att städa för att en timma senare kom Linnea, Malin Johanna och Johanna hem till mig. Jag bjöd på vegetarisk lasange och vi hade det grymt trevligt.
image56
Tjejmiddag

När jag kollade min mejl fick jag reda på att jag fått jobbet :)

Fredag
Jag degade lite, städade efter gårdagens matlagning (grymt jobbigt) och på kvällen åkte jag inte till stan med Erik för att fika.
image55
Mina första polaroidbilder <3

Lördag (idag)
Idag var jag på introduktion på -jobbet- (Det känns lite tufft att kunna säga "jobbet", så jag kommer göra det nu bara för att verka cool)
Jag fick en massa papper att fylla i och den trevliga chefen visade mig och en annan tjej runt. Vi svansade efter chefen medans hon visade oss personalrummet, omklädningsrummet, köket kylen & frysen osv. Alla våra kollegor verkar väldigt trevliga och skämtade med oss trots att vi knappt känner dem.

Jag kom fram till att nu när jag ska jobba på Mc Donald's kommer jag se mig själv lite grann som SvampBob Fyrkant. Han står ju och steker krabburgare på Krångliga Krabban. Ironiskt nog stod en annanas på bordet när jag kom hem.
Jag får ta och skaffa mig en snigel som husdjur också.


Fan, detta inlägget blev långt det här med.
Jag lovar att jag ska bättra mig, ni orkar inte läsa allt när det är så långa inlägg.
Hoppas att ni inte dog iaf
Puss hej
//A

Kommentarer
Postat av: nea

sötnos

2008-04-01 @ 18:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0