Konsert, Tjernobylbarn, dåliga val och hår

Tjoho allihopa.
Jag är ganska glad för tillfället för att jag läste just att jag blivit kallad till arbetsintervju på Mc Donald's igen. Denna gången hann jag läsa mailet innan det var för sent (!)
Grattis till mig! :)
Idag är det måndag, och måndagar brukar generellt vara ganska jobbiga. Det är första dagen på veckan och man vet att det är två evigheter kvar tills nästa helg + att jag går till 4 på måndagar. Då är det lite jobbigt att gå upp på morgonen vill jag lova. Men idag när jag vaknade tyckte jag att det var ovanligt ljust i mitt rum. Jag släpade mig fram till mitt fönster och såg till min förfäran att det var snö ute! Denna måndagen skulle bli jobbigare än vanligt.
Men nu ska vi inte klaga.
Ni vill förstås veta hur jag har haft det i helgen så jag drar det:

FREDAG:
Jag var i Uddevalla och kollade på min forna favoritgrupp Kent. Det var i sissådär 7-9an som jag var helt galen i dem. Jag kunde allt om dem, jag visste vilken skola i Eskilstuna de hade gått i, vad deras barn hette och när medlemmarna fyllde år. En gång firade tom. jag och min kompis Jocke Bergs födelsedag.
Sen blev jag vuxen och tråkig och insåg att svart hår och kajal i halva fejset nog inte var så coolt ändå. Men men.
Det var iaf kul att återfinna gammal kärlek. Bra var det också, bästa konserten jag varit på på länge! Jag tyckte iofs att de kunde ha kört lite andra låtar, men det är väl sånt man får leva med.
Jag kom hem klockan 3 typ och däckade i min säng. Jag fick dock inte sova så länge för jag skulle upp klockan 11 på morgonen igen eftersom att jag hade balett på morgonen.

image46
Koola lasereffekter

image47
Snygg ljusvägg

image48
Jocke Berg

LÖRDAG:
Frankie är underbar. Han visade hur vi inte ska hålla med armen och höll den som ett tjernobylbarn <3 (För er som inte vet hur technomovet "Tjernobylbarnet" ser ut: fråga mig så visar jag. Eller så kan du gå in här: http://youtube.com/watch?v=uPO3Q-bkbdo&feature=related) Det är ett fantastiskt dansmove att impa med på dansgolvet. Man får garanterat minst 10 ragg på en gång. Jag har testat.

Senare på lördagen ringde allas vår kära Johanna. Hon ville att jag skulle komma hem till henne och mysa, men jag var redan bjuden på fest hos Olivia. Egentligen var jag inte så pepp på att gå, eftersom att det var en maskerad med musikstilstema och jag hade ingen aning om vad jag skulle klä ut mig till. Erik var också bjuden och vi beslöt oss för att gå dit outklädda (Ja vi är tråkiga). Olivia såg på oss med en bekymmrad blick när hon öppnade dörren för oss och försökte tvinga på Erik en country-utstyrsel, utan större framgång. Mig var hon lite snällare mot och satte på mig en stor blå skjorta med upprullade ärmar och letade fram ett par svarta tights jag fick ha. Som grädden på moset fick jag ha en stor knut mitt på huvudet, á la Lykke Li, och när jag var färdig indie-förklarade Olivia mig. Jag var snygg, jag hade stilen. Not.
Men för att göra Olivia glad hade jag på mig det resten av kvällen. Sist jag var hos henne på fest var det grymt lyckat. Den här gången var det inte lika kul och jag gick hem tidigt och satte mig och kollade på film och redigerade bilder tills klockan var halv 6.
Jag hatar när man har två olika val, och så väljer man det sämre. Jag hade säkert haft det mycket trevligare hos Johanna.

image49
Erik var snygg

image50
Olivia var snygg

SÖNDAG:
Det var dags att snöra på sig dansskorna igen (Btw måste jag verkligen köpa nya dansskor) och åka till dansskolan igen. En tjej i min grupp, Mikaela, har en mamma som är frisör. Mikaela berättade för oss i gruppen att det kommer vara frisörmässa i Skövde (av alla ställen) och hennes mamma skulle vara med. Hon behövde sex discodansare som skulle få gratis toppning och färgning av utväxt och sådär, betald resa till Skövde samt lite hårprodukter mot att man dansade lite där på mässan.
GRATIS KLIPPNING OCH FÄRGNING, JA TACK, sa jag och knep en av platserna. Så nu ska jag vara hårmodel :) Fett najs.



Ja det var väl det.
Förlåt för att inlägget blev lite långt, jag hade så mycket på hjärtat och
du förtjänar en kaka om du läste alltihopa.
Imogron har jag geografiprov så nu ska jag plugga.
Hej svejs <3
//A

Kommentarer
Postat av: Evelina

Det innebär att jag förtjänar en KAKA! För jag läste då allt! :D
Om du gillade tjernobylbarnet MÅSTE du se denna länk som jag skickar till dig, tittar du inte på den blir jag arg, riktigt arg. GRR!
http://youtube.com/watch?v=uPO3Q-bkbdo&feature=related

2008-03-17 @ 23:30:21
URL: http://evvan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0