Alla som dansar folkdans är våldtäktsmän

Idag byttes ångestfyllda historielektioner, antika historielärare och känslan av ovilja mot hejarramsor, sol och gummidoft. Det var dags för den årliga fotbollsturneringen mellan Schillerska, Hvitfeldtska, LM, Sam och Rudebeck.
Ett långt (nä okej inte jättelångt) supportertåg slingrade sig från skolan, nedför vasaallén för att stanna vid Heden. Vi hade fina banderoller med oss med fina hejarramsor, emokids och texter som skulle psyka motståndarklacken. På en av dem kunde man tex. läsa: "Vi kanske inte är bäst på fotboll, men vi dansar fan inte folkdans iallafall" och då syftade vi på Rudebeck och Sam, eftersom att de varje år måste dansa folkdans medans vi har våra fantastiska kulturdagar.
Jag är inte ett jättefan av fotboll, jag tycker det är ganska löjligt att sitta och titta på vuxna karlar som springer efter en boll. Men det här handlar inte fotboll, det här handlar om ära och prestige. För att inte tala om den gigantiska bucklan den vinnande skolan får.
Vi vann inte, jag tror vi kom trea, men jag måste säga att vi hade den bästa hejarramsan:
Alla som dansar folkdans är våldtäktsmän.
//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0