Flugsvamp + jul = Sant?

Jag sitter här på mitt rum i godan ro, gör inte mina läxor och smaskar på chokladbitar från en chokladkalender.
Men så...!
Bland änglarna, slädarna och tomtarna, hittar jag bakom lucka 18 en svamp. Inte vilken svamp som helst heller, utan en flugsvamp. Sen när blev flugsvampen en julsymbol??
Någon som vet varför?
Var vänlig förklara för mig för jag fattar inte hur en giftig svamp skulle kunna representera något som julen.


Nu har jag iaf ätit upp hela kalendern (Bus-Anneli) och mår nu lite illa.
24:an var en gran, mohaha.
Jag älskar att spoila ^^
//A

Kommentarer
Postat av: Jon

"grodan ro"

2008-11-29 @ 15:12:55
Postat av: Anneli

Knasiga stockholmare.

2009-01-08 @ 22:43:32
URL: http://baddog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0