De finaste sakerna i världen

I ett försök att bota allas våran höstdeppighet har jag funderat ut de finaste sakerna i världen åt er så att vi kan bli lite gladare.

Höstlöv
Mitt i Slottskogen, mitt bland alla de träden som fortfarande är gröna, står ett knallrött träd. Jag åker förbi det varje morgon med 58an och jag blir lika glad varje gång jag ser det.
Jag har tur som går i skolan i Vasa, som får se den fina allén varje morgon och alla löv som ligger på marken nu. Det får en typ att vilja kasta upp dem i luften och ta emot dem med hela famnen som man gjorde när man var liten (och som jag gör fortfarande då och då)

Varm choklad
När man är sådär frusen av all kylig morgonluft, då går man till ett fint café och köper sig en varm choklad med grädde innan man går till skolan, och vips så blir man mycket gladare (och varmare)

Klappa katter
Detta är något jag vill kunna göra oftare, för egentligen är jag en kattmänniska, men min allergi gör detta mer eller mindre omöjligt. Mina ögon börjar klia så fort jag sätter mig i en soffa som har mycket katthår i (att vara hos Linnea kan vara en plåga ibland) Men gud vad jag älskar katter.

Mammas äppelkaka
Mm <3 Jag kan äta upp en hel själv, men då blir min syster sur, slår till mig lite lagom hårt och säger: "MEN ANNELIII! Du kan ju inte äta upp hela kakan"

Nördar
Kan man låta bli att älska folk som är sjukt insatta i ett ämne? Det spelar egentligen ingen roll vad man är för någon nörd: Naturnörd, datanörd, fotonörd, musiknörd, pennsnurrsnörd, eller bävernörd. Alla är de lika söta.

Kramar
Mysmys. Jag tror att kramar är livets mening eller nåt.

Konfettiregn
Som ni alla vet som har läst min blogg ett tag, eller bevakat mig på bdb, så är jag barnsligt förtjust i konfetti. Alla bra konserter avslutas med ett härligt regn av små, stora, vita, svarta, röda, regnbågsfärgade, självlysande, fjärilsformade eller mammutformade små pappersbitar.

Lockigt hår
Typ det finaste jag vet <3

Pianolåtar
Piano är ändå det finaste instrumentet på jorden och jag avundar djupt alla som behärskar detta instument från himmlen. Någon gång ska jag skriva ner en lista med fina pianolåtar åt er också, men inte nu.

Holgabilder
Ljusläckor, oskärpa och ja jag har ju redan förklarat min kärlek till Holgor så jag behöver nog inte ta det igen. Och polaroidbilder också såklart, men de får gå in här med :)

Ligga sked
<3 Det mysigaste som finns i hela världen.



Kommentarer
Postat av: Anonym

åh <3 höstlöv, varm choklad, din mammas äppelkaka, kramar, lockigt hår, pianolåtar och när det luktar höst <3 och stickade stora mysiga tröjor, vantar och halsdukar.

2008-10-07 @ 17:14:08
Postat av: Hannangnting

Haha :) vad mysig höstkänsla det blev över detta inlägg <3 me like. Jag älskar också hösten, det är rätt roligt när man står och väntar på bussen och alla står och tittar surt på varandra medan jag står och småler åt mig själv bara för att jag just såg ett fint träd eller fick en frisk höstbris i ansiktet eller för att solen tittade fram bakom slöjan av de grå molnen för en sekund. Japps, Hanna är konstig ;) Men hon gillar det, och hon gillar också att prata i tredje person och skriva fem kilometer långa kommentarer ;) get used.

2008-10-08 @ 23:16:21
URL: http://www.metrobloggen.se/blommigkatt
Postat av: Jon

Fast pennsnurrnördar måste ändå vara dom coolaste.

2008-10-09 @ 15:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0