Nördar = <3

Idag när jag var på biblioteket slogs jag av att alla bibliotekarier var så... biblioteksaktiga. Alla har glasögon och beiga koftor, gammalmodiga frisyrer, och är sissådär 60 år gamla. You gotta love it.

Appropå gamlingar måste jag säga att våran naturkunskapslärare är så sjukt söt. Jag kan inte låta bli att älska folk som verkligen är insatta i sina intressen, och våran lärare är verkligen naturnörd bigtime. Det bästa han vet är att vandra ute i skogen och kolla på olika fåglar och årets höjdpunkt är när han får ta sina elever ut till Slottskogen och visa dem alla olika sorters träd som finns där. Denna spännande dag är idag.
Han möter upp oss på spårvagnshållplatsen iförd sina naturgröna kläder och fotriktiga vandringsdojor. Det är ju ganska kuperat där runt om i skogarna i Slottskogen, men jag tänker att han nog pinnar på bäst av alla som en äkta hurtbulle (måste vara för att alla röker så fruktansvärt i klassen) ;P Med en sorgsen blick pekar han så på en stubbe och säger beklagligt på sin grova göteborgska att här stod minsann en riktigt fin gran en gång i tiden (han har gått den här skogsrundan med sina treor varje år i 25 år) men nu har den dött av försurningen. Man ser verkligen hur ledsen han är för att hans bästa vän har gått bort och det är så.... <33 Han är fin han.  Så när han står där och pratar om hur dåligt det är med försurning som tar oskyldiga granars liv så avbryter han plötsligt sig själv och utbrister "Oh nu sitter det en nötväcka där uppe! Hör så vackert den sjunger!"

Alltså.. <3
//A



Bengan i tidningen<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0