Hej hej Sverige

Okej jag kanske ska försöka utveckla min vistelse här lite mer, haha. Jessica och pappa ville ut och äta sist så jag hann inte skriva allt jag ville.

Men som sagt är New York allt som du har tänkt dig och sett på filmer och tv. Husen är jäättehöga (ibland får man svindel när man kollar upp) alla pratar groov amerikanska, det stryker omkring gangstas på gatorna, på Times Square får man epilepsianfall, det finns taxibilar överallt, tempot är högt och polissirener tjuter alltid.

Saker vi gjort här än så länge:
- Shoppat. Jag har hittat en hel del måste jag säga, även ifall Jessica slår mig med hästlängder. Det är nästan så att pappa slår mig också haha, fast bara nästan. Jag har köpt jeans (såklart), en t-shirt, två tjocktröjor, ett linne och en fiin kavaj (eftersom att jag inte har nog av kavajer/vårjackor) Allt detta till ett sammanlagt pris av ca 800 kr. Yes, I like it.
Det mesta har vi köpt runt om i stan på våra små promenader, men idag åkte vi till en outlet där jag hittade French Connection, ehe. De gör så sjukt fina kavajer <33 och det var självklart där jag hittade den jag köpte (300 kr) Najs. Imorgon ska jag köpa en till fin jacka som jag har sett ut >___<
- Turistat. Vi åkte upp i Empire State Building och kollade ut över hela stan. Helt sjuk vy, ni måste se bilderna sen när jag har laddat ner ett program jag åste ha för att kunna se råfiler... Det är nog iofs det enda turitiga vi har gjort än sålänge, men imorgon ska vi ta subwayn till Ground Zero och sen till Frihetsgudinnan. och shoppa lite till.
- PROMENERAT. Gud jag är så trött i mina ben!!
- Fotat. Idag har jag inte fotat någonting alls faktiskt, men jag är snart uppe i 1000 bilder med systemaren nu. Sen har jag ju med mig Holgan och Polaroiden såklart, och till dem fisheyeobjektivet, färgfilter, prismor och min 85:a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0