Dansi dansi

(När jag var liten frågade Jessica mamma vad fotboll hette på finska och hon svarade jalkapallo, vilket förstås låter vansinnigt roligt. Så jag var ju tvungen att fråga vad dans hette, och det hade ju ett så spännande namn som dansi)

Nåväl. Söndagar har ju blivit en hel dansdag och det är så fantastiskt roligt, speciellt nu i början på terminen. Dansade dock så intensivt idag att jag fick en blåsa under foten, stor som en enkrona.
I helgen har VM i disco gått av stapeln, Sveriges lag Team L Sinclair (från min danskola, tjuhuu) kom fyra och vann gjorde Polen. Det var iofs många som inte tyckte att de inte var värdiga vinnare, men vad vet jag, jag har inte sett dem dansa.

Men här får ni en finfin gruppdisco-video med ett svenskt lag från EM i Tjeckien iår, de kom tydligen tvåa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0