Bloggtips

Satt här vid datorn nu och bläddrar i alla bloggar som jag följer, när det slog mig att jag aldrig har haft ett inlägg om dessa underbara människor. Så nu tänkte jag dela med mig av mina absoluta favoritfotobloggar!



JAG FOTAR, ALLTSÅ FINNS JAG 
Amanda är en jätteduktig tjej som tar härliga färgsprakande bilder. Här finns fotoprojekt, fest och vardag, digitalt och analogt, allt är hur fint som helst.



THE COMPLETE TRUTH
Det är säkert många av er som redan känner till honom då han blev mycket uppmärksammad när han bloggade för blogg.se, men jag har följt Olofs bilddagbok i flera år, och självklart följt med honom när han har skaffat en blogg och egen hemsida. Det är mycket färg, mycket vänner och vardag, men allting lyckas han göra så himla vackert.



ISABELL BOLTENSTERN
Det här är en riktig pangbrud vill jag lova! Isabell är från Skåne, men bor numera hos sin pojkvän i Göteborg. Hon blandar fantastiska bilder med sina humoristiska texter. Usagalen, hockeygalen och allmänt galen. Helt random så har vi gemensamma vänner i Stockholm också(!)



WE LIVE YOUNG
Detta är en blogg jag ganska nyligen började följa, men hon är redan typ min idol. 17 år, australiensk professionell modefotograf. Magiska bilder med en dov analog känsla.



SGT. SALT
Petter skapar drömska konceptuella bilder, fantastiska vardagsbilder och fascinerande illustrationer. Ja, foto & filosofi beskriver hans blogg ganska bra.



FFFFF
En av mina favoriter av mina favoriter, och så är det bara. Jag kan inte förklara varför, det bara är så.



SUMMER NIGHTS AND NEON LIGHTS
Saga (Johanna) är typ den sötaste människan jag vet, och hon tar helt fantastiska bilder också. Några av er kanske känner igen henne från bilddagboken, jag vet att hon hade en himmla massa folk som följde henne där, och det var även så jag hittade henne haha. Det är så roligt att se henne utvecklas så mycket som hon har gjort, och hon har växt till en av mina favoriter nu. Konceptuellt rakt igenom, dystert och ack så vackert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0