Tågluffen del III: Amsterdam

Efter denna tripp älskar vi Amsterdam! Det är hur fint som helst! Det finns massor av kanaler, husen är smala och sneda (vi gissar på att de var höga när de byggde husen) och gatorna är trånga och fyllda med caféer och coffeeshops. Det finns en massa fina affärer och barer, människorna är jättetrevliga och hjälpsamma (ser man det minsta förvirrad ut så kommer det genast fram någon som vill hjälpa)
Det enda dåliga med Amsterdam var antagligen vårat hostel, det var det vidrigaste jag har varit med om. Jag säger bara: BED BUGS. Det är precis vad det låter som. Insekter som lever i sängen. De lever på människoblod och är hur äckliga som helst, speciellt när de krälar överallt på en, som de gjorde första gången vi la oss i våra sängar.
Hur som helst, det här kanske kommer låta löjligt, men vi var tvungna att supa oss fulla i parken mitt på dagen för att slippa tänka på det. (Vi gick naturligtvis till ägaren sedan och krävde att sängen skulle bytas och att vi skulle få rabatt)



Här försöker vi supa bort våran ångest inför vårat rum




Åkte till stan <3




KOLLA ALLA SNEDA HUS!!




Frukost i Oosterpark




Gick till den fina stadsdelen Jordan <3




Där fanns den här sjukt läskande affären, allt är av choklad eller marsipan! Kolla in skorna liksom! Jag och linnea köpte varsin glass (asgod) i chokladdoppat rån toppat med nötter. Det du.




Fruktfrukost i Ooserpark









Amsterdam är cykelstaden no. 1. Det här var en jääättestor cykelparkering nära centrum, jag har aldrig i mitt liv sett så många cyklar på en och samma gång.




Skabbhostellet. Men iaf, alla trappor i Amsterdam är så här smala och branta.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0