Tågluffen del VI: Toulouse

Oj då, nu har det gått ett litet tag sedan det blev ett inlägg senast. Jag har varit på landet med snutten och inte tänkt mycket alls på bloggar eller något annat för den delen heller. Bilder därifrån kommer väl i sinom tid, någongång när vi är klara med tågluffen, hehe.

Nu: Toulouse
Vi var sugna på att åka till en stad som inte var en storstad, och Toulouse kändes rätt bra eftersom att det låg på vägen till Barcelona (Paris - Barcelona är en bajslång sträcka om man åker tåg) Denna fina franska stad bjöd på shopping och sightseeing eftersom att receptionisten var snäll nog att pricka ut en massa sevärdheter på kartan åt oss. Vi insåg att vi hade kommit till medelhavsländerna nu när vi i hotellfrukosten för kalaspriset 50 kr fick en halv halv baguette, en liten croassant, en ännu mindre chokladcroassant och ett glas juice! Ett extra glas jucie kostade 30 kr! Inte bra inte bra.
Jag fick en mystisk allergisk reaktion över HELA högra låret, båda smalbenen och underarmarna. Röda prickar som kliade och stack ut. Vi gick till apoteket och fick kortisonsalva och allergitabletter, och prickarna var borta på en vecka.
Helhetsintryck: Vi var där egentligen bara en dag och hann inte uppleva så mycket, det är en fin stad men vi hade inte så roligt, men det är faktiskt 100 % vårat egna fel.




En fin kyrka vi hittade som hade fönster som spred ett så himla härligt ljus. Det blev ju inte alls lika fint på bild, men jag minns att det var väldigt fint.




Det blev secondhandshopping också och jag fyndade denna sjal (Ringen som Kristoffer köpte till mig på Kreta har jag inte visat för er än kom jag på, men där är den, även ifall man inte ser den så bra)




Och en sån här magnifik karusell hittade man i centrum :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0