Annelis 2009


JANUARI

- Året startade med att Jon följde med mig ner till Göteborg efter en nyår i Stockholm
- Skolan började och jag hade massor av ångest
- Jag och Johanna G tog oss en shoppingtripp till Stockholm
- Hela dansskolan hejade på Lotta när hon var med i Let's Dance. Hon åkte ut efter 4 veckor eller nåt.
- Det var finmiddag hos Johanna G och hon blev överlycklig för sin Twilightbok. Haha, sött.




FEBRUARI

- Vi åkte till New York! Det var precis som vi hade tänkt oss det: Stressade amerikaner med Starbuckskaffet i handen, gula taxibilar, gangstas, höga hus, polissirener. Vi bodde ett kvarter från Times Square, och det blev en hel del shopping och turistande såklart.
- Jag försökte kombinera min karriär (hahaha) på McD med fantastiska studieresultat. Det gick inte så bra.
- Vi motade bort kylan med dans och alkohol och gömde oss på electroklubbarna i Göteborg. Fast det blev en del fina kvällar på Haket också.
- Bessie började på hunddagis och jag fick äran att åka ut till Mölndal varje morgon för att lämna henne där innan jag gick till skolan.





MARS

- Min dator krashade och jag trodde först att alla mina bilder var borta. Men de var de ju inte, som ni ser.
- Jag och Erik såg The Hives!
- Till en början snöade det sjukt mycket, men tillslut fick solen ut alla Schillerskaungar till elskåpen igen. Uteservering jatack.
- Det blev dags att fara till Stockholm igen, den här gången med Fridde för att se Franz Ferdinand och testade stadens uteliv.
- Linnea hade sin "myskväll" Episkt.





APRIL

- Jag såg Tiger Lou med mig själv
- Jag såg Markus Krunegård med mig själv
- Malin & jag hängde i Slottis och blev feta och fina inför beach 09
- Det var dansuppvisning som gick fantastiskt bra
- Vi lämnade in projektarbetena en stor ångestboll lämnade alla våra hjärtan. Vi firade med fest.
- Jag målade om mitt rum hos mamma.
- Jag hatade allt och flyttade ut till pappa på Tjörn (vilket jag också hatade.)





MAJ

- Jag for till Kumla för att fira valborg där med Elin, Freddy och Carro med vänner. Galen kväll som slutade med att jag slog ut en tand när jag ramlade mot Kumlas hårda asfalt.
- Jag hörde talas om klubben Dödselectro som Jons kompis kompis driver, haha. Självklart gick vi dit och rev taket.
- Det var bal! Vilken ståtlig afton det var!
- Jag lämnade in mitt slutprojekt i foton som jag fick mvg på. Tack och lov för det.
- Jag åkte till Siesta för att arbeta som funktionär (själv, eftersom att Linnea hade klantat sig) Jag träffade alla mina fina arvikamänniskor, och massor av nya vänner som tex så fina karlar som Nenne och Carl. Kallt och jävligt med undantag för en dag var det. Men det var fina spelningar, fina kollegor och fina campisar.





JUNI

- VI TOG STUDENTEN! Det var champangefrukost med jordgubbar i vasaparken, mösspåtagning, den blomstertid nu kommer, utspringning, flakåkning, tjoande, dansande, tutande, skrikande, drickande, badande i Poseidon, presentöppnande, champange, dansande, tjoande, skrikande, leva inte bara för en eller för två, utan typ tre.
- Vi firade med fester i en månad ungefär. (studentfester, "tjoho-nu-är-vi-fria-fester", "sommarfester" osv.)
- Vi åkte till Trollhättan till Hannas land mitt ute i ingenstans och sov bland fladdermöss.
- Jag gick på picknickfestivalen för att se David Fridlund innan han och hans fru flyttade till Texas.
- Jon och Viktor besökte Göteborg för att gå på Dödselectro. Lille Jimmy och Ib fick också följa med.
- Vi älskade sommaren och var ute hela kvällarna vid Röda Sten och Torslanda. 
- Jag & pappa flyttade till Korsvägen och mitt liv började se ljusare ut.





JULI

- Vi åkte till Hultsfred och bodde med det nya folket jag lärt känna från Siesta. Regnet lyckades nästan ta bort all festivalpepp, men de fantastiska spelningarna kunde inte ens vädret förstöra. Någon snodde min regnjacka, Linnea & Hanna åt från marken, lekte grottroll och gick med i ung vänster bla.
- Elin & Carro kom hit och hälsade på. Det blev en härlig Super Torqay Sisters-återförening som inte varade tillräckligt länge.
- Nenne kom och hälsade på från Växjö
- ...och sedan åkte jag och hälsade på honom
- ...innan jag åkte till Emmaboda! Det var nog den mest lyckade festival jag varit på hittils, med en perfekt kombination av knasiga Stockholmare, bra musik, alkohol, bra väder, stövel-öl, sko-öl, blommor, lustgas, megafoner, grupptryck, Liquid Ass, Tom & Jerry kex, glitterpojkar, trashade stereos, trashade solglasögon, trashade mobiler, trashade tält, arkitekter, blåslagna knän, trasiga skor, regnmätare, Leila K och Belgien.
Fantastiskt helt enkelt!





AUGUSTI

- Jag började fota för Dödselectro, bilderna blev sådär men klubbarrangörerna och folket jag fotat var nöjda.
- Nenne kom och hälsade på igen.
- Vi for till Stockholm för att se Coldplay. Fantastiskt sällskap, utmärkta utekvällar och lysande konsert. Sedan lite shopping, gratis taxi och 2 kg smör på det och framgångsreceptet på en lyckad stockholmstripp är fulländat.
- Jag halkade i spya, slog kameran i huvudet och pajade mitt 18-55 objektiv.
- Elin hälsade på :)
- Gick på Way Out West med finfint Emmabodafolk





SEPTEMBER

- Jag fyllde 19 och bjöd på tårtkalas
- Jag fotade för Dödselectro igen, som hunnit byta namn till I <3 Electro. Bilderna blev najs med tanke på omständigheterna.
- Vi mös hos Linnea med filmkvällar, åt middag hos Gunnar och hade den sista grillkvällen för året. Fy vad kallt det blev mot kvällen.
- Det blev höst and i liked it.





OKTOBER

- Jag var lite tjurig över att mitt objektiv fortfarande var trasigt och fotade mest med halvsystemaren, och mest när vi gick ut.
- Vi dansade på Haket, Kontiki och Nef, där jag träffade Kristoffer som ville gå på dejt.
- Malin & jag gick på kulturnatta, men vi såg inget som vi tyckte var toppen.
- Jag gjorde högskoleprovet och klantade mig, men fick förvånansvärt höga poäng ändå.
- Jag gjorde den sista resan till Stockholm för året. Den här gången för att se Danger med en magsjuk Jon. Bra konsert men dåligt arrangerat.





NOVEMBER

- Linnea fyllde 19 och bjöd på fest med discotema, jag blev "för full" och fick inte komma in på I<3E fastän jag skulle fota (eller var särskilt full heller för den delen)
- Jag åkte till Motala och hälsade på stackars Daniel som var sjukskriven pga sin operation i knät.
- Det var McAwards på Trädgårn haha. Det är alltid roligt att se sina kollegor packade.
- Röd släpptes, det måste ju bara vara med i årssammanfattningen, kentnörd som jag är innerst inne.
- Jag drömde att jag var en säl.





DECEMBER

- Jag blev tillsammans med Kristoffer officiellt (vi ändrade status på facebook, haha)
- Jag hade de första julkänslorna på flera år. Kanske beroende på min nya julstjärna, I love it.
- Kanske berodde det också på att det faktiskt var snö på julafton!
- Jon, David och Viktor kom sov hos mig när vi skulle på I<3E. Jag fotade såklart.
- Dansuppvisningen på Lisebergshallen gick skit.
- Jag var gladare än på länge: nykär, grymma nyårsplaner och en bokad resa till London i januari.
- Nyår blev dock kasst, vi fick inte komma in på klubben, lokalen var inte uppvärmd och vi frös så mycket att vi inte orkade vänta på att Embassy skulle börja spela. 200 spänn åt helvete, kass kväll. (Men middagen hos Malin var såklart jättetrevlig)




Det är skönt att 2010 kommer få bästa möjliga start: En resa till London med någon man tycker om väldigt mycket, och chanserna är stora att det nya året kommer bli 10 gånger bättre än 2009.
Puss
//A


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ååh så himla fint Nannelito. Grymma bilder och grymma händelser. Såg en del pics som jag gärna vill snylta hähä. PUSSAR! Ring mig first thing när du kommer hem från london! <3

2010-01-11 @ 14:39:47
Postat av: luckeboi

Dagens fråga: Vad ska du sommarjobba med i sommar? Om du ska göra det? :P

2010-01-11 @ 14:54:14
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: Borisjelic Sveriges mest besökta musikblogg

Va med på min tävling på bloggen :)



skulle va kul med många tävlande ;)

2010-01-11 @ 15:19:10
URL: http://boriiisjeliiic.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja du måste ju verkligen vara Sveriges mest besökta musikblogg om du måste spamma för att få besökare.

2010-01-11 @ 15:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0