Annelis 2010 i bild och film!

Mitt förra nyårslöfte var ju att filma mitt 2010, något som jag gjorde, kanske inte lika mycket som jag tänkt mig men så att det räckte till en liten musikvideoaktig grej.
Men först! Annelis 2010 i bilder!



JANUARI
- Året firades in först hemma hos Malin, sedan på ett iskallt Rio Rio där vi förgäves väntade på att Embassy skulle spela.
- Jag och Kristoffer flydde till ett lika kallt London, men vi hade väldigt roligt. Kollade på allt man skulle se, gjorde allt man skulle göra osv + gick ut med ett gäng helikopterflygare, magiker och dockskådespelare.
- Vi gick på filmfestivalsinvigningen
- Linnea ringde mig och frågade om jag ville gå på Depeche Mode med henne och hennes DM-galna släkt och vänner, samma dag som de skulle spela! Självklart sa jag.




FEBRUARI
- Göteborg var vintervitt och det slogs ett rekord i antal dagar som snön hade legat kvar, någonsin! Från oktober till april.
- Elin kom och hälsade på mig när hon skulle delta i någon slags mässa.




MARS
- Jag och Anna gick och såg Kent spela på Lisebergshallen, grymt som vanligt. Det var nog den bästa konserten under året, fast de hade ju iofs inte så stor konkurrens (Depeche Mode, Radio Dept och The Embassy. Ingen av dem är väl speciellt bra liveband)
- Jo just det, våra vänner i The Percivals släppte en EP som firades med en spelning på Pustervik. De var ju faktiskt väldigt bra. Men om vi snackar proffsband så blir det nog Kent som bästa konsert, hehe.
- Jag fick spindlar i vindruvvorna!! Inte okej.




APRIL
- Snön smälte! Jeeeej
- Vi firade kvartalets medarbetare: Amanda och Erik (fast våran restaurangchef hade stavat fel på Eriks efternamn haha. Björn är sämst)
- Jag och Kristoffer tog minisemester och åkte till landet tillsammans med Bessie.
- Vi hade sådär härliga spontana måndagsvinskvällar, matlagningsträffar och cafédejter som man bara kan ha på våren.




MAJ
- Linnea åkte till Spanien för att plugga spanska i en månad. Hon sa att hon flyttade, men jag tycker att det är att överdriva ;)
- Jag däremot, flyttade inofficiellt in till Kristoffer. Hade mer grejer där än på den addressen där jag var skriven på, om man säger så.
- Jag hade utställning tillsammans med mamma, fick inte sålt något men det var roligt ändå.
- Målade en kärleksteckning till Kristoffer som han satte ett tuggummi på (högst upp i mitten)
- Kristoffer och jag åkte till landet igen.




JUNI
- Malin tog studenten
- Midsommar firades hos Johanna F, med god mat, god dryck, gott sällskap, brännboll och dans.
- Kristoffer och jag åkte till Kreta för att sola och bada. Vi lyckades dessutom pricka in den enda regniga veckan på hela sommaren typ.




JULI
- Vi hade personalfest i Slottsskogen
- Jag blev reserv 269 på utbildningen jag ville in på.
- VI ÅKTE PÅ TÅGLUFF! Hallelulja! Vi åt pölse i Danmark, åt pölse i Danmark, spontansov i Münster, blev bitna av insekter i Amsterdam, skakade rumpa i Nümegen, drack vin i Paris, shoppade loss i Toulouse och dansade med dvärgar i Barcelona.




AUGUSTI
- Vårat äventyr på tågluffen fortsatte med horor i Milano, balkanfest i Venedig, finhotell i Linz, femvåningsbar i Prag och ensam-hets-shopping i Berlin.
- Efter tågluffen hade jag en del pengar kvar så jag köpte min 10-20. Älskar den verkligen.
- Sen åkte vi till landet.
- Jag kom in på en grundkurs i psykologi på GU.




SEPTEMBER
- September var en dålig fotomånad märker jag nu när jag tittar tillbaka... Jaja.
- Jag fyllde 20, det kunde ha blivit stort, men det blev det inte.
- Jag började skolan igen, otroligt skönt efter ett år på donken.
- Johanna hittade världens finaste bar att sitta timmar i.




OKTOBER
- En bra fotomånad då jag köpte min 50mm! Älskar den också hehe.
- Sofie fyllde 20 vilket firades med ballongfest, en bra kväll.
- Jag, mamma och Jessica åkte till Ullared för att bo där över en natt tillsammans med mammas galna kompisar från Skåne. Hur nördigt som helst, men det var ganska roligt.
- Födelsedagar + fina kollegor + fina klasskamrater = fester.




NOVEMBER
- Jag såg Radio Dept, som nog släppte årets bästa skiva. Den, eller Håkans nya, jag kan inte bestämma mig.
- Jag började på en fotokurs, fast jag missade 2 av 6 tillfällen för att jag glömde av det??
- Linnea fyllde år och firade med maskerad. Jag var utklädd till Linnea, Johanna var Carrie Bradshaw, Hanna en cowgirl, Mårten var spiderman, Kim en hund.. ja det fanns lite alltmöjligt där.
- Johanna och jag gick på nöjesguidenfest med The Embassy.
- Det var en larv i mitt salladshuvud som jag skulle ha till middag och jag dog såhär <--------------------------------> mycket (väldigt mycket alltså. Jag drömmer fortfarande mardrömmar om det)



DECEMBER
- Jag bakade lussebullar med Anna. Jag gjorde en lussehund som ni ser.
- Vi firade jul på landet. Jag fick en skiva, lite kaffekoppar, en mascara, strumpor och lite annat smått och gott.
- Nyår firades in hemma hos mig och sedan på en restaurang och jag åt pasta med världens godaste svampsås.
- Kristoffer och jag firade ett år, eller ja, vi ska fira det i Berlin i januari <3
- Blev antagen till Medie- och kommunikationsvetenskapsprogrammet, och nästan antagen till en kurs i  personlighetspsykologi i Lund. Så nu flyttar jag i januari.





FILMEN
Lite: London, Kreta, fest, vardag, konsert.
Massor: Tågluff, flams, trams, dans, glädje och kärlek.


(Inbäddat från fejan, vilket jag aldrig gjort så jag vet inte hur pass bra det här fungerar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0