Ett smakprov från Rom

Hej hej

Just hemkommen från redovisning om retoriska processer (tror det gick bra) och matshopping. Glasögonpar #2 har hunnit komma också, liksom min väska från asos.

Rom var fantastiskt! Vi hann med Petrikyrkan, sixtinska kapellet, spanska trappan, colosseum och den dära fontänen som Antita Ekberg badar i i La Dolce Vita från 1960 (glömmer alltid vad den heter). Sitter och jobbar med bilderna för fullt (när jag inte pluggar inför den kommande tentan) Det blev en hel del bilder och allt fotades i raw så det kommer nog ta lite extra tid att pilla med dem, men förhoppningsvis så blir bilderna liiite bättre av det också. Är ju inte såndär raw-förespråkare annars, tycker mest att det blir mycket krångligare och mycket mer jobb för en inte så stor kvalitetsskillnad (och nu kommer det säkert någon av er bli arga på mig, men det är min uppfattning efter att endast ha jobbat med formatet en gång tidigare) Men jag har en känsla av att det blev några riktigt bra bilder!



Men här kommer ett första smakprov från Petrikyrkan:

Känner inte direkt att det blev någon större skillnad faktiskt, förutom att det blev krångligare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0