Annelis 2011

Lite senare än andra och så men, jag har ju faktiskt varit borta. Jaja, här kommer min tillbakablick på 2011, ett år som innehållit många resor inom och utanför Sverige, en Lundflytt, tackfester och konserter.


JANUARI
- Det var massor av snö i Göteborg
- Jag åkte till Berlin med Kristoffer: Vi gick på muséer, åkte upp i TVtornet, shoppade och så vidare.
- Jag flyttade till Lund för att läsa en grundkurs i Medie och Kommunikationsvetenskap, och hyde ett rum hos en tant som hette Monica som var pensionerad engelskalärare, älskade att resa (gärna till Indien, helst tre gånger om året) och hatade vitlök (till min stora sorg)
- Faschinerades av min föreläsares klingande skånska
- Gick med i Wermlands, mycket pga fotolabbet de hade.




FEBRUARI
- Jag flyttade till mitt korridorsrum här på Vildanden och fick en klasskamrat (Ingrid), ett knippe kineser, några inder, ett par egyptier och lite annat folk till grannar. (Jag tror vi var 8 olika nationaliteter den terminen)
- Jag blev kompis med Frida i min klass, och åkte hem till henne i Malmö och gick på Babel med några av hennes kompisar
- Var på novischfest för alla nyinflyttade studenter på Wermlands.




MARS
- Jag, min mamma, syster och bror med flickvän åkte till Rom i en vecka. Det var helt fantastiskt! Vi tittade på Michelangelomålningar, döda påvar och helt otroliga byggnader. Åk till Rom någon gång i livet för guds skull!
- Jag sprang runt på en massa nationer med Ingrid.
- Vi hade vår första tentasittning med tema Disney, jag var utklädd till Pochahontas tillsammans med tre andra i min klass...




APRIL
- Våren kom! Jag var så glad!
- Var på tackfest och hamnade på en åker kl 8 på morgonen efter mitt försök att hitta hem
- Åt middagar på balkongen med Ingrid i solnedgången, med utsikt över åkrar, Malmö och Öresund
- Firade påsk på landet med familjen
- Firade valborg med min klasskompis Emma och Hanna i stadsparken. Kvällen slutade med en konstig efterfest hemma hos någon RadioAFsnubbe och jag fick gå hem när min cykel blev snodd.




MAJ
- Jag träffade Alex en kväll när jag var på VGs med Emma och Hanna.
- Jag åkte på tandem med nationen och hade så himla roligt!
- Sprang på tackfester
- Startade upp fotolabbet med Sverker!
- Spenderade tydligen bara tid på Wermlands eftersom att jag bara har bilder därifrån/med dem??




JUNI
- Kursen tog slut och vi fick sommarlov! Ingen mer Bakardjieva, Bourdieu eller Asplund för oss!
- Jag åkte till Göteborg över sommaren: Gick på promenader med fina kompisar, gick på bio, hade picnicar och grillkvällar, badade osv.
- Johanna tog studenten och någongång under kvällen hamnade vi på en märklig mellanfest med ett par random killar...
- Åkte till Karlstad för att fira min faster som fyllde 60
- Vi gick på Where the Action is och tsåg Coldplay! Det var fett
- Åkte på en massa krångel med mitt bankkort när det först blev glömt i Lund, sedan blev stulet, och därefter skickat till fel adress två gånger!
- På midsommar hade jag fest och blev tillsammans med bästaste Alex <3 Årets, om inte ÅRTIONDETS händelse :) Hehhe.




JULI
- Jag åkte till Karlskrona för att grilla, bada och åka båt med min man och hans familj, blev kär i staden och deras fina hund Gösta.
- Jobbade på Hultsfred med Alex och Jesper: Jag fastnade med tåget på vägen dit i 7 timmar, det regnade sjukt mycket och jag blev bestulen på min plånbok under en konsert. Men konserterna var bra! Morrissey liksom, det var fint.




AUGUSTI
- Alex och jag åkte till Lund en sväng och turistade lite i Malmö.
- Vi åkte tillbaka till Göteborg för att gå på Way Out West, som var så himla bra! Fleet Foxes, Prince, Pulp, Empire of the Sun, Radio Dept, The Hives...
- Vi åkte till Lund för terminen började snart, men passade på att gå på Malmöfestivalen först. Där såg vi Bob Hund och Veronica Maggio
- Sedan började jag mitt program Strategisk Kommunikation, med nolling och allt var det innebar.




SEPTEMBER
- Jag fyllde år och firade med vännerna i Göteborg
- Hösten var jättefin och varm och det blev massor av höstbilder för en gångs skull.
- Vi hade tour de chambre, men jag var jättesjuk och kunde inte vara med på hela.
- Jag åt massor av kantareller för de var så billiga och hemskt goda
- Jag köpte min D7000, är så himla nöjd med den!
- Vi åkte till Köpenhamn för att turista och shoppa




OKTOBER
- Jobbade och gick på tackfester med Alex
- Mamma och Jessica kom och hälsade på mig en sväng
- Jag började dansa modern jazz i Malmö




NOVEMBER
- Linnea fyllde 21 och det firades med sushi hemma hos henne
- Gick på höstgasque med nationen
- Malin kom ner och hälsade på mig i skåneland
- Hade första tentasittningen med nya klassen med tema Det er för vildt! Jag var utklädd till psyksjuk (för vild för samhället)
- Vi dansade massor på nationerna
- Vi blåste bort med stormen Berit (bokstavligt talat, man kunde inte stanna när man skulle hem från pizzerian)




DECEMBER
- Fotade för nationen när vi tävlade i nationsmästerskapen i fotboll, volleyboll och innebandy
- Vi bakade lussebullar (mums!)
- Jag och Alex firade 6 månader tillsammans med restaurangbesök (hur gott som helst!)
- Åkte till Göteborg för att fira jul/nyår
- Julmys hos Hanna
- Mellandagsshopping i Karlskrona. Jag och Alex gav likadana julklappar till varandra hehe (en bok med Jan Stenmarks bästa bilder)
- Nyår firades hos Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0