Tågluffen del I: Köpenhamn

Japp, nu är första delen klar! Det var en hel del bilder att gå igenom (ca 3000 från tågluffen och ca 1000 sedan innan som jag har lagt in på datorn och inte orkat ta hand om förren nu) Men vi tar det lite i taget eller? Stad för stad? Känner att det lät som en bra idé.

I Köpenhamn var vi pigga och taggade. Vi stannade bara en dag eftersom att det kändes lite som att vi kunde lägga de dagarna på någon lite mer exotisk stad. När man är i Danmark känns det ju knappt som om man är utomlands.
På kvällen när vi kom dit så mötte vi Linneas mamma och sambo som bjöd oss på öl och vin. Vi bodde på ett helt okej vandrarhem i en sovsal för 12 pers. Vi var ensamma när vi gick och la oss, men när vi låg och sov som bäst kom det in 5 manliga italienare i rummet, så vi fick flyga upp ur sängarna och ta på oss extra kläder haha.
Jag och Hanna skrämde en pryd tjej i duschen på morgonen. Jättegod frukostbuffé fanns det också!
För att fördriva tid innan tåget skulle gå nästa dag gick vi runt i stan. På 1,5 timmar hittade vi Tivoli, rådhuset och Köpenhaamns horgata.



Vi bodde precis bredvid världens finaste park, och när vi kom fram på kvällen så gick vi direkt och köpte mat och satte oss och åt.




Hanna & Linnea tog seden dit de kom och åt pölse




Jag nöjde mig med Marabou och Rekorderlig




Rådhuset











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0