Kalifornien, julbord, pepparkakshus, ståupp och lite annat

Hej! Vad jag gjort sen sist:
- Kommit in på University of California! Helt sjukt taggad nu och drömmer om att jag är i Kalifornien och lever som i en collegefilm. I februari-maj får jag veta var exakt jag hamnar, men jag håller tummarna på LA.
- Jag (läs Fanny, Sofia och Katarina) har bakat pepparkakshus
- Varit på julfest med korridoren med tillhörande julbord och pepparkakshusförtäring
- Haft tenta i ekonomi
- Varit på ståuppkväll med Tankesmedjan, skrattade så att jag fick ont i magen.
- Fotat en massa på nationen: terminens sista Pop och Tidsmaskinen, och haft mörkrumskurs med två söta novicher. Bilder från dessa kommer en annan dag.
- Varit på julmys hos Alex klasskompis
- Hatat snön (slasket)
- Ikväll ska jag se på The Hobbit på bio med delar av korridoren, är kanske den första filmen jag ser efter att jag läst boken, med typ 7 år tillgodo dessutom. Svlc är obligatoriska.
 
 
Nu: En bildkompott från allt detta
Sofia är sirapsansvarig (vi gjorde såklart vår egen pepparkaksdeg)
 
 
Katarina och Fanny rör mjöl med alla kryddor
 
 
 
 
 
Korridorskärlek
 
 
Kavla kavla
 
 
Spritsa spritsa. Vi gjorde vårt hus på Vildanden såklart, fast finare. Vodkaflaskorna i bakgrunden är vår adventsljusstake, ni vet, som en mer studentikos version av ljusstakarna av rödvinsflaskor. Vet inte vem det är som har druckit upp allt dock?
 
 
Halvfärdigt hus
 
 
Dansa dansa
 
 
Nästan hela korridoren samlad för julbordet! Denna terminen har vi haft 9 olika nationaliteter representerade i vår korridor med 14 rum.
 
 
Såhär gott tyckte Fanny att julbordet var!
 
 
Krossade pepparkakshuset
 
 
Mums!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0