Way out west

Glömde ju lägga upp bilderna från Way out west! Eftersom att förra året var ett kanonår med helt sjukt bra artister, liksom förrförra året, blev vi besvikna i år på bandutbudet. Så vi köpte endagsbiljetter för att The Knife är ju så grymma på scen. Tur att det var den enda dagen det inte regnade under festivalen hehe.
 
Peppade utanför såklart, det är ju tradition. Norrlands Guld värmde, ironiskt nog, mitt PR-hjärta med sina ishinkar man fick av dem.
 
Fångade en festsugen geting på bild också!
 
Men Håkan var nog i slutändan bäst ändå. Vem kan motstå hans Valborg när man är ett stenkast från Azaleadalen, hans tokdansande och obligatoriska konfettiregn?
 
The Knife var också väääldigt bra dock. Inte lika bra som när jag såg dem på Arvika under Silent Shoutturnén, men det var också en skiva jag gillade bättre. Men jag älskar ju artister som har dansare på scen, och framförallt att de hade snygga koreografier, ljus osv osv. Konceptet som helhet helt enkelt.
 
Sen gick vi till Nef, antagligen Göteborgs bästa klubb att tokdansa på. Speciellt på sommaren när uteserveringen är öppen för då ser det ut såhär: Färggrannt, mysigt och fullsmockat.
 
Och så kan man sitta och mysa på trappen med någon man tycker om.
 
 
I övrigt såg vi Grimes och Of Monsters and Men, drack en massa öl, åt svindyr svamppasta och hann med att hänga både med gamla göteborgskompisar och klassisar! En mycket bra festivaldag helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0