Anneli Af Silfersköld

Baajs, nu håller jag på att bli sjuk.
Detta är ytterst dåligt pga. tre saker:
1) Jag har dansuppvisning om en vecka
2) Jag ska jobba och måste kanske sjukanmäla mig
3) Det är valborg snart och då vill man vara ute = Jag kommer dö.

Som ni alla vet är jag inte en normal person, och av den anledningen kommer jag inte hinna bli frisk innan valborg. Jag är nämligen en av 150 milj människor i världen som har astma, och därför får jag en fruktansvärd hosta i 2-3 veckor efter att jag varit förkyld i ca 1 vecka. (okej, jag erkänner att faktumet att jag är en av 150 milj gör mig faktiskt ganska normal)


Jag har iaf övningskört idag. Först åkte till ett snobbställe vid Kungsbacka och åt glass i vårsolen. Jag tittade på brats som gick runt i sina sommriga märkeskläder, röda ferarribilar och killar med backslick.
Jag sa till pappa att jag skulle köra på den där fina röda Ferarrin som stod parkerad på parkeringsplatsen vid hamnen. Han trodde att jag skojade, men jag är inte säker på om jag gjorde det. Men jag lät bli att köra på den iaf, våran bil hade nog också antaligen blivit förstörd.
Jag vet vad ni tänker, ni tänker att jag är avundsjuk. Vem vill inte glida runt i en fräsig Ferarri? Men jag är faktiskt  inte det. Jag har vuxit upp i en av Göteborgs snobbigaste stadsdelar, och i min grundskola gick det nästan bara rikemansbarn. De här människorna betedde sig som riktiga svin, och därför hatar jag instinktivt allt som jag förknippar med rikedommar.

Sedan övningskörde jag iaf till dansen, med Janina som livrädd pasagerare. Vi överlevde allihopa som tur var, även ifall jag var lite orolig för att Janina skulle dö av hjärtattack om inte annat.

Lotta var lite virrig som vanligt, men jag tycker om henne ändå.
Nu ska jag gå och fundera på om jag ska gå till skolan imorgon
eller sjukanmäla mig (och missa kulturhistoriaprovet som jag verkligen inte kan)
Vi får se hur jag känner mig imorgon.

Förresten, så är rubriken mitt efternamn om jag hade varit snobb :*
//A

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Vad fin blogg du har!

2008-04-21 @ 00:16:23
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Gun

Haha, du är sååå söt

2008-04-22 @ 22:23:41
Postat av: Gun

By the way, funderar jag också på att skaffa mig en blogg.... hm,mmmmm, tänk,tänk,tänk

2008-04-22 @ 22:24:39
Postat av: nea

Haha isf är simon snobb.
Simon von bagh. hehe. jag älskar dig söt

2008-05-04 @ 21:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0