JA MEN GUD VA TREVLIGT!

Haha, alla älskar min nya bebis.

Lenne
Killen på spårvagnen, vars blick var fastklistrad på kameran när han for förbi.
Tjejen på busshållplatsen, som inte kunde låta bli att snegla
Killen på Expert, som blev eld och lågor när han fick höra att jag hade en Holga.

Nu har jag också lämnat in min första film till framkallning samt köpt tre nya rullar. Jag vet inte om jag vågar fota något mer innan jag fått bilderna än dock, för jag vill se om det är något jag gör fel, eller om jag kan göra dem bättre (=mer psykadelsika, haha) Den nionde ska jag hämta bilderna så tills dess får vi hålla oss.
De allra flesta har aldrig hört talas om Holga, men de som har är väldigt intresserade av allt som har med dessa plastkameror att göra.
Men jag blev lite förvånad att personalen på Japan Photo var så opålästa. En av dem visste inte vad 120film var, en annan hade aldrig sett en Holga innan, en tredje visste inte hur man tog ut 120film (som tom jag vet hur man gör) God, jag hoppas att de vet hur man framkallar den O___o
Eftersom att filmen var slut på Japan Photo så gick jag till Expert istället. De var till min förvåning mer... proffsiga.

"Hej hej, säljer ni 120film?"
"Javisst, vad hade du tänkt dig förnågon?"
"Eh... Färg?"
"Någon speciell ljuskänslighet du hade tänkt dig?"
"Nae.. 200 blir väl bra"
"Det är inte till en Holga eller så?"
"Jo faktiskt" *Anneli ler stort och stolt*
" JA MEN GUD VAD TREVLIGT! Då måste du ha 400, annars blir det för mörkt"
"Jasså, jag trodde att det var 200 på min förra film men det kanske det inte var då"
"Nej det var det nog inte. Men HOLGA, det är fina grejer det! Jag har själv en och blablabla" osv osv

Haha <3 Jag tycker om att jag är fetaste rookien, jag har ju för fasen knappt rört en analog kamera innan :D
Puss på mig själv :D
//A



Erik dricker kaffe


Kommentarer
Postat av: nea

Du är så sööt nanne <3

Jag väntar med spännning på fotona, håhåhå!

2008-08-30 @ 13:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0