De finaste sakerna i världen 2

Okej, det är dags för en ny lista med de finaste sakerna i världen.
Den förra var lite höstinspirerad, så denna får väl bli lite vinterinspirerad då :)

Julstök
Det kanske beror på att vi i våran familj på sin höjd har haft julgran och adventsljussakar framme på julen. Men jag vill ha mer ju! Pepparkaksbak, fina julsånger på skiva som jag kan sitta och lägga stämmor på som vi lärde oss i kören, julsträrnor, sätta nejlikor i apelsiner med röda sidenband, dekorera pepparkakshus osv <3

Grenar
Nu när alla fina löv har fallit så finns bara kala grenar kvar. Det är så himmla fint.

Hitta godis
Alltså det här är nog det allra bästa sättet att bli glad på. Principen är enkel:
Steg 1: Köp en stor godispåse
Steg 2: Göm den för dig själv och glöm bort den
Steg 3: Hitta den dagen efter/några dagar senare
Steg 4: Var lycklig!
Detta fungerar också utmärkt (och kanske ännu bättre) när man är full, något som jag kom på på Arvika. Ni förstår inte lyckan förren ni har testat själva.

Stadsljus
Jag älskar Göteborg. Speciellt på natten. Om du aldrig har sett Göteborg på natten, så ska du åka till Masthuggskyrkan och kolla på utstiken över stan. Helt otroligt.

Titta på stjärnor
När jag var liten älskade jag stjärnor, jag visste allt om dem och alla stjärnbilderna och kunde peka ut dem på himmlen. En del kommer jag fortfarande ihåg och det är fortfarande lika mysigt att titta på stjärnorna. Helst ska man göra det med en god vän eller pojkvän eller så som man kan sitta och filosofera med <3

Hustak
Högst upp i Schillerska har man en eminent utsikt över en massa takåsar. Jag vet inte, det ser bara så mysigt ut. Alla fina färgerna på dem liksom <3 Man vill bara klättra ut genom fönstret och hoppa runt på alla taken och titta ner på alla människor som går förbi.

Snö
Jag blir sällan så lycklig som jag blir när jag vaknar en vintermorgon, gnuggar sömnen ut ögonen, går upp ur sängen, kollar ut genom fönstret och ser alla alla grenar därutanför är tunga av snö. Allt ser så inbäddat och mysigt ut och man vill bara skita i skolan och fatta tag i närmsta pulka och leka att man var barn igen typ.
Fast ganska snart inser man att bussen kommer vara 30 min försenad och sådär och då blir man inte lika glad. + att om det snöar för lite så kommer det ganska snart smälta bort igen och bli det som jag hatar mest: slask.

Dimma
Varje gång det blir dimma här känns det som att man befinner sig i en saga med prinsar och prinsessor, älvor och goda féer.

Fyrverkerier
Det här gillar jag ungefär lika mycket som konfetti. Jag blir verkligen helt fashinerad av fyrverkerier och jag kan stå och kolla hur länge som helst. Undrar om man har fler fyrvarkerier i Stockholm än i Göteborg? Isf vet jag en person som kommer ha ögon stora som tefat i år :)


Puss hej <3
//A

Kommentarer
Postat av: malin

håller med dig <3 synd att jag inte har tid för julen i år.. (känns det som)

jag satt och gjorde en liten ekonomi planering och jag är B-sviken.. hmm har inte råd med ens hälften av vad jag vill ha.. kom också på att när jag köpt det nödvändigaste så har jag knappt råd med tuggumin :( har även gjort en tidsplanering.. och den får mig att känna mig stressad och lat... jag hatar att gå i tvåan och LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR till sommaren (inte för att jag gillar värmen och solen och allt som har sommaren till för jag älskar vinter väldigt mycket) men bara för att då är allt jobb över och har bara ett år kvar på gymnasiet. jag tror nog att mina betyg kommer sänkas detta året för det är så mcyket att göra och jag får liksom prioritera! jag tror nog att jag ska skaffa mig en blogg ;) så mycket jag skriver här till dig. men det kommer nog ändå bara vara du som läser den så då går det ju liak bra att skriva här, om du nu orkar läsa allt. PUSSPUSSPUSS

2008-12-07 @ 23:41:18
Postat av: Anneli

Jag läste allt!

Nej men att skaffa en blogg verkar bra, du har ganska mycket att prata om ibland så ^^ Och så kan jag hjälpa dig med din design, hehe :P

Fast nu var ju just det här inlägget till för att dämpa allas skolpanik >__<

2008-12-08 @ 18:34:37
URL: http://baddog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0