Men Anneli! (Mitt besök på Arvikafestivalen)

Jag måste säga att det har varit en sjukt lyckad festival. Jag trodde att det inte skulle bli så party för jag hade typ ingen dricka med mig, och jag åkte dit med Hanna bara (På Hultsfred hade vi ju värsta gänget vi åkte med och vi partade så mycket med dem att jag tänkte att det inte skulle bli lika kul nu när vi åkte bara två st) Men ack vad fel jag hade.


TISDAG
Jag och Hanna åkte till centralen för att ta festivalbussen till Arvika. Hanna glömde sin biljett (smart, Hanna) men det kunde lösas ganska snabbt.
Väl framme bestämde vi oss för att tälta tillsammans med skåningarna Mimmi och Jonna. De visade sig vara väldigt trevliga och vi blev bjudna på välkomstdrinkar. De hade sånna där fina drinkparasoller också, och jag fick ett. Jag tejpade fast det på min plastmugg och den tråkiga vita muggen blev genast omvandlad (som av magi) till min partymugg. Jag blev full, jag gjorde bakåtkullerbyttor och ramlade.
Jonna och Hanna roade sig med att säga "MEN ANNELI" på klingande skånska tills jag nästan föll omkull. Senare mot kvällen drog jag, min partymugg och Mimmi ut på raggarrunda. Jag upptäckte att partymuggen blev ett utmärkt sätt att få gratis alkohol på. Lyssna här:
"Nej men vilken fin mugg du har! Men gud är den tom?! Här får du lite, stackars flicka"
Jag lyckades även få 11 olika drycker i muggen samtidigt. Det var inte jättegott.
Jag träffade en Joakim som lovade köpa ut åt mig om han fick sova med mig en natt. Jag gav honom smart nog mitt nummer och hoppades på att han skulle glömma av det (Varför gav jag honom inte dissarlinjens nummer, jag kan ju det utantill?!)


Våra kära campisar: Mimmi och Jonna


Min partymugg <33


ONSDAG
Jag vaknade på morgonen av att jag hade två missade samtal från en Joakim Arvika. Jag hade inget minne av någon Joakim så Hanna fick påminna mig.
På dagen träffade jag min kära örebroare Elin och hennes vän Bella.
Jag, partymuggen och Mimmi gick en runda och tillsist hamnade vi i ett göteborgscamp där det bjöds på California White. Några glas senare hittade vi Hanna som höll på att pierca sig i naveln på fyllan (Skiitbra gjort där va ;)  
Jag hamnade i Camp Dysläksi där de skrev allas namn på armarna i äkta dysläksianda och jag blev omdöpt till Anäli. Jag blev bjuden på mer dricka och efter någon timma vandrade jag tillbaka till göteborgscampet. Där träffade jag både BD-poppare och norrmän.


Jag lånade Jonnas partyglasögon


Night falls over stora campingen


TORSDAG
Camp Pålack (vårat camp, vars flagga var av lack) Jag hade skitont i knäna. De var helt såriga och svullna och jag tror det beror på att jag ramlade över nåt tältsnöre när jag var påväg till Oles tält. Antingen var det därför, eller så har jag en annan teori om hur det kan ha gått till (Ehe) Ont i ryggen hade jag också, dels för att jag hade bränt mig väldigt mycket i solen, och dels för att jag hade sovit hela natten utan liggunderlag.
I Camp Hanson Brothers blev jag bjuden på dricka (även ifall jag hade lyckats ha sönder min partymugg) och där stannade jag tills klockan var halv fem.

Banden jag såg:
Timo Räisänen
Markus Krunegård
Familjen
Doktor Kosmos
Slagsmålsklubben
Håkan Hellström
Kate Nash
The Kooks


Familjen, sjukt party :O


SMK hade snyggaste rekvisitan <3


Kate Nash bjöd på en av de bästa konserterna

FREDAG
Jag och Hanna satt och degade i vårat hemliga skuggställe typ hela dagen, tills det blev dags för våra campisar (Hanna, Jonna, Mimmi, Robin, Nina, Markus, Emma) att se Hardcore Superstar. Men eftersom att jag verkligen hatar dem vägrade jag följa med. Så där satt jag, ensam i mitt tält och kände mig just ensam. Jag bestämde mig för att leta upp ett roligt camp med trevliga människor. När jag letade som bäst hörde jag att någon spelade Radiohead, så jag följde musiken och hittade en massa trevliga människor. Jag fick en halv liter vin (!) bara sådär (eller för att jag var så snygg) av någon snäll människa och livet var underbart. Efter ett tag såg jag att det kom en kille i Goosetröja (Goose är ett i Sverige väldigt okänt electronicaband) Vi började genst prata och det visade sig att vi hade en hel del gemensamt. Den här killen, Jon, hade även en dold talang: pennsnurrning :O Helt galet kul. Jag skrattade ganska mycket när jag fick reda på det. Faktiskt så mycket att jag ramlade omkull där jag satt på hans något ostadiga luftmadrass.
Vi drog sedan tillsammans till Kent som gav en bra spelning med en del oväntade låtar som tex vad två öron klarar och en helt ny låt. Sedan blev det Cut Copy och Interpol, och det var alla band jag såg den dagen.

Banden jag såg:
Kent
Cut Copy
Interpol


Kent var bra som alltid <3


Emil var party


LÖRDAG
Dagens varma timmar spenderades på vårat hemliga skuggställe, men senare drog jag och Hanna in på festivalområdet och chillade lite ist. Vi hittade ett café i ett stort militärtält med mysbelysning och madrasser och kuddar över hela golvet. Just när vi satt oss ner började det regna och åska som fan. 
Alicie in Videoland ställde in pga det dåliga vädret (scenen spärrades av) och Hanna blev emo.
Jag mötte upp Jon för vi skulle se Pacific, men Hanna gick iväg till tältet för att se hur mycket som hade regnat in. Hon skickade ett sms där det stod att det hade regnat in en halv droppe och jag skrev lyckligt tillbaka att jag skulle hälsa på min torra kudde efter konserten (fast kudde fanns inte i t9 först, så det blev "Jag ska hälsa på min torra jude")
Sen blev det fest någonstans och en kille sålde 3 liter vin till mig och Hanna.
När jag och Jon skulle gå och sova upptäckte vi att vårat tält inte var så torrt som Hanna hade beskrivit det. Det låg en pöl mitt i våra sovsäckar och min kudde var inte heller så himmla torr. Så vi sov hos Jon istället.

Banden jag såg
Tingsek
Pacific
Death Cab For Cutie


Mimmi var trött och varm


Pacific!


SÖNDAG
Med blandade känslor sa vi adjö till alla fina människor vi träffat på festivalen. Jag längtade sjukt mycket efter ett glas mjölk och en sallad och gissa hur glad jag blev när jag såg att det stod ett mjölkpaket i kylen. Jag halsade i mig en sissådär 5 klunkar mjölk innan jag insåg att den var en vecka gammal. Mums!


Kommentarer
Postat av: nea

Åh, vad roligt och härligt ni verkade ha det! wie

2008-07-09 @ 20:01:43
Postat av: Kanske Jon

Saknar allt så galet mycket, och dig mest.



Knasigt och jobbigt!

2008-07-11 @ 18:33:57
Postat av: MALLAN med bajs i brallan <3

jag vill ha en torr jude <3

2008-07-24 @ 00:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0