Polaroid

Ge mig en polaroidkamera nu. Bilderna blir sjukligt snygga och jag skulle kunna döda för en. Måste leta upp någon på en secondhand eller nåt.
Med sorg i hjärtat läser jag dock på aftonbladets hemsida att polaroid ska lägga ner tillverkningen av sina filmer inom två år. Detta för att det inte är så många som köper film längre. Jag blir helt chockad (eller nä egentligen inte, vi lever trots allt i en digitaliserad värld. Det är tom. knappt någon som skriver i en vanlig, hederlig dagbok längre, utan allt förs in i en BLOGG) Helt seriöst, varför har folk slutat med Polaroider? Jag förstår inte. Det är ju så koolt. MER POLAROID ÅT FOLKET! Alla borde ha varsin polaroidkamera.
Så om jag ska ha en kamera så verkar det som om jag får bunkra upp med film.
Buhu. Detta är en sorgens dag för Anneli, må jag säga.

För att fotsätta på ämnet foto, så kan jag berätta för er att jag ska ut och testa mitt svinbilliga nya stativ för 200 spänn. Jag är ganska nöjd med det, det är ändå ganska mycket bättre än mitt förra från 70talet (Det var pappas gamla) haha. För det priset går det knappast att få ett bättre.
Så jag och Lenne ska ut och nattfota i stan idag.
Men nu ska jag plugga historia. 1:a världskriget och ryska revolutionen väntar på mig.
WOHO!

Jag hatar historia, eller iaf våran lärare (som btw ser ut som en bulldog i ansiktet,
och hon är säkert minst lika gammal som Lenin själv)
Hej svejs
//A

PS. Kul att alltid när jag skriver att jag säkert kommer skriva mer under dagen, så gör jag inte det. Som i förra inlägget, haha.


Kommentarer
Postat av: KNULLA MIG HÅRT

Majgaad vad kool du är. Men JAG är faktsiskt KOOLARE dåå jag FÅR LÅNA FARFARS 2 (!!!) ANALOGA SYSTEMKAMROR + MARCOOBJEKTIV, TELEOBJEKTIV, VIDVINKEL OBJEKTIV PÅ OBESTÄMD FRAMTID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

omg, plus mormors polarid då, haha pilutta dig.

2008-03-06 @ 00:30:42
Postat av: sdgjkjdsf

Men hallå, halva min kommentar raderades. Noobigt.
Jag får la berätta hela historien IRL dåraaa

2008-03-06 @ 00:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0