Lila

Som många av er vet så är mitt rum lila. Det är en fantastisk färg som jag valde någongång i trean och den har hängt med fram tills dessa dagar.
Av någon underlig anledning så dras allting lila till mig. Jag har ett par lila pjamasbyxor som jag dock inte köpt själv men som jag har på mig ändå då och då för att inte visa mamma att jag hatar dem. Mitt rum jag bodde i på språkresan var lila och hade en lila våningssäng av stål (och självklart hade jag lyckats få med mig mina lila pjamasbyxor också så att det matchade).
Men det värsta är när jag tvingas köpa lila saker mot min vilja. Som tex alla mina hårprodukter. Det är ju inte så att jag kan välja bort en bra produkt bara för att den råkar ha en lila förpackning. Så därför är:
Min hårsprayflaska är lila
Min hårgele är lila
Min balsamspray är lila
Min nya kräm för att framhäva lockar är lila
och igår införskaffade jag mig ett shampoo och ett balsam som var av gissa vilken färg..?

VEM är det som har bestämt att alla hårprodukter just jag behöver ska vara lila? JAG BARA UNDRAR?
//A


Ps: Antal gånger jag skrev ordet "lila" i det här inlägget: 15 (eller ja 16 med det "lila"  som jag skrev just)
Doh, 17 -.-

Kommentarer
Postat av: MALLAN

det är faktiskt sant. alla hårprodukter är lila eller rosa?! typ

2008-11-05 @ 00:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0