TJOHO!

IGÅR:
1. Nationella provet i svenska.
Uppsatsen. Min starka sida.
Jag sitter där i salen med min matsäck uppdukad bestående av bullar och annat smaskigt och bläddrar igenom häftet med ämnen man kan välja att skriva om. Efter en stund väljer jag att skriva om kjändisreklam, för det känns som att det var det enda ämnet jag hade någon åsikt om. Jag sitter i 3,5 timmar och spånar, skriver och filar och blir tillslut mycket nöjd med resultatet. "MVG here i come!" tänker jag och lämnar in min debattartikel på 6 sidor. Då säger min lärare förvånat:
"Jasså valde du vg-ämnet?"
"Eeh..?"
"Det ämnet du har valt kan du bara få vg på, det står där i häftet."
"Du skojar..."

För att kunna få mvg måste jag alltså på 1,5 timma skriva en bra uppsats, när jag är sur som fan på mig själv, om ett ämne jag inte är intreserad av. Jag blir djupt deprimerad och beslutar mig för att inte göra en ny eftersom att den ändå inte hade blivit av mvgkvalitet.
Om jag var en kanin hade jag gjort något av följande:






2. Valand
Johanna hade övertalat mig att skita i Tiger Lou och gå på studentkväll på Valand. Gratis inträde, gratis buffé och 25 kr för öl, vin, cider och kvällens drink. Vi möter upp Johannas klasskamrater, mycket vänliga och trevliga allihop. Min plan är att supa bort mina sorger så det slutade med 7 drinkar och 2 glas vin. Jag fick övat på min utmärkta spanska också, då jag satt och pratade ett tag med någon spansk chalmerist.
Fan vad ovärt egentligen, det hade varit mycket bättre att supa bort sorgerna till bra musik (Tiger) på Brew House.

IDAG:
Till allas våran förvåning så fungerade det inte att supa sig redlös för att få mig mindre sur.
Jag vaknar med en förfärlig mensvärk och är lite yr från gårdagen. Jag är sur på allt. Bussen är bajs, bussgolvet är fult, ungarna på bussen skriker, i Metro finns bara värdelösa artiklar (Brottsplats Stureplan??) osv. ALLT är dumt, fult och väldigt jobbigt.
Lyssna på det här receptet på Annelis dag:
Pms
Mensvärk
Trött (kom ju hem sent igår)
Självmordsbenägen för igår (vem vill följa med upp och hoppa från fjärde våningen?)

Till råga på allt så har jag tappat mina hemliga foto-ninjaskills. Vad jag än riktar kameran mot så blir det bara bajs, och det är inte så väldigt fagert vill jag lova.
Och jag som måste börja på mitt fotoprojekt snart.



GAH. Jag orkar inte göra något alls.
//A

Kommentarer
Postat av: Kakan

Åh, fy! :( Låter inte alls kul... Surt det där med uppsatsen! :o Jag var på Tiger Lou, blev dock väldigt besviken då han BARA spelade låtar från nyaste skivan, som jag personligen inte tycker är speciellt bra och mest seg ;/

2008-11-16 @ 11:38:15
URL: http://pusskaka.blogg.se/
Postat av: Anneli

Men vaa fy fan va fail. Jag tycker också bättre om de äldre skivorna, och då speciellt The Loyal.

2008-11-16 @ 21:38:39
URL: http://baddog.blogg.se/
Postat av: Anneli

och just det, de ska turnera i vår och då ska de spela låtar från alla skivorna :))

2008-11-16 @ 21:42:34
URL: http://baddog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0