Min allra första rulle holgabilder <3

Åhå åhå. Nu mina vänner, har jag hämtat ut mina kära holgabilder. Jag tror jag lyckades fota tre bilder med linsskydd på för jag fick bara 9 bilder istället för 12 men aja. De är väldigt fina iaf, iaf de flesta och en del är lite mer... psykadeliska så att säga ;) Jag ska fota av dem någon dag så att ni får se, eller så samlar jag ihop mina favoritholgor och polaroider och scannar in hos expert. Det är snorigt dyrt bara så jag funderar på att fightas lite med våran scanner som inte har velat samarbeta med mig än så länge. Appropå pris och sådär så kom jag fram till att jag ska framkalla mina filmer hos Expert istället för hos Japan Photo hedanefter av följande anledningar:

1) De verkar veta mer vad de håller på med
2) Det är 10 kr billigare
3) Ligger närmre skolan
4) Men främst, för att det tar 1 dag att få sin film där, och inte 11 som det tog hos Japan Photo O___o Detta eftersom att de inte har ett eget labb i butiken utan måste skicka iväg filmen till en annan butik. Då kan ju dessutom bilderna försvinna på vägen så det känns säkrast också.

Just det, jag hade foto idag med. Då fick vi lära oss att förstora bilderna och framkalla till papper. Det var faktiskt mycket roligare än jag trodde, även ifall det inte var överdrivet kul. Jag var iaf en av dem som lyckades få bäst exponering på kopiorna och min lärare var impad ^^ Den hänger på tork i mörkrummet nu men imorgon ska jag hämta den så ni får väl se den med sen antar jag.
Japp, nu ska jag fota av mina bilder :)
Puss hej
//A

EDIT:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0