Hej då Stockholm

Hej hej, nu är jag hemma igen. Jag har kommit fram till att jag trivs väldigt bra i Stovkholm, men det var ändå ganska skönt att få komma hem till Göteborg.
Jag är sjukt trött eftersom att vi bodde i sovsal och folk (tyskar) kommer hem kl 4 på natten asfulla och högljudda och det var ganska tröttsamt i längden som ni kanske förstår. Sedan gick vi ju runt i stan sjukt mycket och kollade på byggnader och annat och så var vi ute ganska sent. Men roligt har det varit vill jag lova.
Jag tänkte fylla på listan från föregående inlägg :)

10.
Gått på krogen på riktigt. Vi gick till Tiffanys på "Medis" (som vi lärt oss att Medborgarplatsen kallas på äkta stockholmska) som var riktigt mysigt.
11. Träffat Jon igen, vi gick på café och hade det mys :)
13. Ätit lunch på Stureplan (HAHAHA) <333
12. Shoppat på Urban Outfitters och jag blev ruinerad. Jag hittade en väldigt fin jacka och ett linne, de får ni väl se någon dag då jag orkar fota dem. Men de är sjukt fina iaf <3
14. Mobbat stockholmskan. Bredvid oss på ett (dyrt) café satt två äkta 08or som pratade om vad de hade köpt på stureplan på bred stockholmska. ("Skaru mee till Medis?" är förresten den ultimata stockholmska frasen) Hahaha,  you gotta love it <3 Glöm inte att uttala mee med ett riktigt e och inte ett ä som vi gör här hemma :D
15. Åkt tunnelbana, såklart. När man kommer ner till perrongen behöver man sällan vänta längre än 2-3 minuter innan det kommer ett tåg, fy fan vad bra. Vi var lite förvirrade först men efter ett par gånger gick det rätt bra.
16. Fotat med Holgan + Polaroiden. det blev 6 polaroidbilder (även ifall två av dem blev misslyckade pga att filmen var konstig) och tre rullar med Holgan.
17. Gått på restaurang. Typ varje dag. Eller nää förresten, varje dag. Med norrlänningarna vi träffade i kön, med Jon, med oss själva. Trevligt, gott och dyrt som tusan.
18. Blivit ihjälhetsade av hetsiga grönsaksförsäljare på Hötorget. "HEJHEJ HALLÅ DU DÄR, KANTARELLER HALVA PRISET! HEJHEJ! BARA FÖR DIG, HEJHEJ!"  Haha <3

Jaja. Mest har vi faktiskt lodat runt i stan utan någon egentlig plan över vad som ska hända härnäst, men det är skönt att ha det så ibland med. Det är kul när man ska möta upp folk och de frågar var man är och man har verkligen ingen aning. Hoho. Om en månad ska jag ju upp igen för att se Of Montreal. Det kommer bli grymt, det vet jag.

Idag dansade jag direkt efter att jag kom hem, och jag håller på att titta igenom bilderna från resan och konserten och sådär. Så fort de är redigerade kommer de upp här och på bdb, och så ska jag självklart skriva lite mer om spelningen som typ var den bästa jag varit på. (SJÄLVLYSANDE FJÄRILSFORMAD KONFETTI!!) Oooh, jaja. Nu ska jag duscha för jag är ganska svettig efter dansen.
puss hej
//A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0