Frihetsgudinnan och holgamardrömmar

Hej hopp, hoppas det regnar och är allmänt jävligt där hemma. Och jag har förståelse för att ni saknar mig väldigt mycket. Idag var den varmaste dagen hittils i USA = 8 grader.

Idag har vi åkt ut till Frihetsgudinnan. Det var väldigt turistigt och fint, med en massa souvenirshoppar och sånt såklart. Man försöker verkligen krama ut pengar ur turisterna här.
Jag fick dock lite ryck på min Holga som jag självklart hade med, för precis när vi hade stigit i land på fastlandet igen så bestämde sig min filmlucka för att hoppa av så att hela filmen (antagligen) förstördes. Jag drog fram den en bild och fortsatte sen att fota med den i hopp om att jag bara kommer få grova ljusläckor, men det känns inte så lovande. I fortsättningen jag jag nog eltejpa min lucka så att den inte åker av.
(Btw så måste jag säga grattis till Jon som snart kommer bli pappa till en finfin Holga CMYK snart :D) Jag älskar att jag konverterar alla till fotonördar ^^

Eftersom att varken Jessica eller pappa har photoshop på sina datorer så lägger jag upp oredigerade bilder, något jag aldrig annars brukar göra, men jag vet att vissa här *Host*Linnea*Host* väldigt gärna vill se bilder så. Sen får ni ganska få bilder för att jag fotar i råformat, och jag har inte heller nåt program tillgängligt för att förhandsgranska de bilderna. Men ja, här får ni två oredigerade jpegfiler från idag:


Turistbilden


Min fina klubba jag köpte, haha

Nördinformation till Jon: De spelade Heartbeats (Rex the Dog Remix) inne på HM häromdagen :D


Puss puss
//A

Kommentarer
Postat av: Jon

:D



Holgan har kommit förresten! Den är fiiin <3 dock har jag ingen film ännu, men det ska fixas imorn!

2009-02-12 @ 22:32:14
Postat av: Jon

Haha, älskar förresten instruktionsmanualen. "Tejpa lite på batterierna så dom inte ramlar ur!", "sätt in en pappbit under filmrullen så den inte åker fram och tillbaka lika mycket!".

2009-02-12 @ 22:33:34
Postat av: Anneli

Men köpte du inte ett sånt startpaket? För jag fick film med när jag köpte min. Förresten så har jag hittat två Holgakompisar här i USA haha. En hittade jag uppe i Empire State Building, och en på Urban Outfitters :D Såg förresten att de sålde CMYKn där, men inte den röda. Han (min "kompis") hade tydligen inte sett en röd förut så han tyckte den var lite tufft ;P

2009-02-13 @ 01:19:06
URL: http://baddog.blogg.se/
Postat av: nea

Haha så jävla söt! Bilder :D HAHAH en holgakompis naaw. love it. typ hej vi ska träffas och fika i veckan och du ska berätta allt om new york? Bra ses på Tisdag då? ^^

2009-02-15 @ 19:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0