Kreta I

Okej nu har jag ju lovat er bilder va, och eftersom att vi har ganska mycket att ta igen här på bloggen så tänkte jag att det är lika bra att börja med det ni har färskast i minnet, alltså Kreta. Kretabilderna kommer komma upp i två olika delar, eftersom att jag är trött och orkar inte ladda upp fler än 20 bilder nu. De andra bilderna (från I <3 Electro, utekvällar, landet, Malins studentmottagning, Slottskogen mm) kommer sedan. Allright?



Utsikten från balkongen. Där under vinrankorna vid det lilla bordet brukade tanten som bodde där samla alla grannar på kvällen, och sen satt de där och pratade tills klockan blev jättemycket. Himla mysigt :)




Stranden. Det blev inte så många bilder härifrån eftersom att jag inte vågade ta med mig systemaren. Men det blev lite holgor och lite film :)




Vilda citroner




Kall grekisk cola, välbehövlig efter dagens vandring i stan




Jättetrevlig restaurang som hade den godaste fetan jag har ätit i mitt liv. Mjuk och krämig och inte så syrlig. Mums!




Det finns ju massor av katter på Kreta som ingen äger, och vid vårat hotell så bodde det typ 4 st som brukade sova där vid den grinden utanför våran balkong.




Ett fruktträd (smakade som persikor men hade storlek och form som plommon?) som också fanns precis vid våran balkong. Hotellägarna sa att vi jättegärna fick äta hur mycket vi ville också, så hilma snällt :)




Vi åkte till huvudstaden Chania, och där hittade vi någon sorts utsiktsplats.









I Chania fick turisterna också åka häst och vagn (jag tyckte mest synd om hästarna som fick stå där och svettas i väntan på kunder) men föraren som ligger och sover där bak i vagnen är sjukt kul, haha




Fyren














Det finns sjukt många övergivna hus på Kreta, och speciellt i städerna. När jag gick till bakgården till det här huset hittade jag den här lilla krabaten. Men jag fattade aldrig om det var övergivet eller om det bodde någon där, det var helt förfallet och det var avspärrat med röd/vitrandig tejp, men sedan är det någon som har gått in och ställt ut mat till hunden? Fattar nada.





























En restaurang som vi var på hade denna fina vy. Panorama hette den om ni ville veta. Nej det ville ni inte men nu har jag tvångsmatat er med min kunskap så ni har inte så mycket att välja på :)


Jahapp. Nästa del kommer väl imorgon eller nåt. Nu ska jag sova, jag är så trött att jag har ont i huvudet.
PÖSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0