Jobbtjejen

Hej och hå!

Jobbade för första gången på år och dar (= typ två veckor) i helgen. Först ett 11-timmars nattpass på K55 som iofs gick ganska bra, sen 5 timmar utan rast på Stigs Center.
Vet ni hur lång tid det tar för mig att åka till Stigs Center?? 50 min. 50 MIN. Nåväl. Alla var snälla och roliga. Men jag kom inte hem förren kl 6:30 fastän jag slutade 5 eftersom att det inte går någon nattrafik till/från den delen av stan (jävla bönder)


Folk som äter på McD på Stigs Center kl 1 på natten:
1. De förbipasserande 50+arna. Åker gärna tillsammans med familjen. Beställer mat i gigantiska mängder. Säg att 1 på 20 beställningar på K17 eller K55 går över 200 kr. Tänk dig då att på Stigs Center är 15 av 20 beställningar över 200 kr dyra = jobbigt att hålla alla hamburgare, pommes, drickor, plusmenyer, dipsåser, glassar och annat trevligt i huvudet.

2. Den berusade lokalbefolkningen. Oftast i 15-25årsåldern. Väldigt jobbiga att ha att göra med överhuvudtaget. Vet inte vad de ska beställa, lyssnar inte på vad man säger, otrevliga, högljudda, bonniga, har inga pengar på kortet.



Idag var jag snäll och bytte tid med min kollega så att jag fick jobba 5 timmar längre.
Nu är jag trött i fötterna och vill äta Svenska Lantchips.


Slutsats: Backadal är bonnigt, jag är snäll.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, vad jag inte saknar MC, men om en månad ska jag också jobba där igen. Haha. fast det är inte så farligt... eller? HAHA.

2010-05-11 @ 18:14:11
Postat av: Anneli

Nej det är inte så mycket att längta till faktiskt. Men det är ganska roligt ibland, om man jobbar med rätt människor. Som typ idag :)

2010-05-12 @ 18:07:41
URL: http://baddog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0