Fotokursen

Det som är så himla bra med den här kursen:
- Jag får kritik på mina bilder, av utbildade människor och av den vanliga åskådaren (mamma, vänner och bekanta tenderar att bli lite för snälla) Jag tycker egentligen inte lika mycket om att få bra kritik på mina bilder än dålig, för det är då man verkligen lär sig något. När man får bra kritik ska man verkligen ha lyckats med en bild.
- Jag får uppgifter att lösa och blir motiverad och inspirerad till att fota och tänka i nya synvinklar. I tisdags höll våran lärare ett föredrag om modernismen, och nästa vecka ska vi ta med oss bilder inspirerade från den tidsepoken (dadaism, surrealism osv) Själv älskar jag det temat, vi ska fota abstrakt eller föreställande, i svartvitt eller färg, vi får göra kollage, efterlikna en bild vi gillar idémässigt eller motivmässigt, göra om den eller vad man nu känner för. Kommer bli så himla roligt! Ska visa sen vad det blir!


Nästa gång ska vi ha photoshoplektion, och vi ska själva skriva upp saker vi vill lära oss, med jag vet inte vad jag vill lära mig? Det känns som att jag kan det jag behöver?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0