Tågluffen del IX: Linz

Efter Venedig följde den för oss jobbigaste sträckan. Vi ville till Wien, men alla tåg dit var uppbokade om vi ville komma fram samma dag. Så vi bestämde oss för att åka till Salzburg istället, och det gjorde vi. Vi tog med oss våra svenska vänner som vi träffade i Venedig också, och åkte först tåg till Udine, där vi fick vänta på en buss i fen timmar som skulle ta oss till Villach, där droppade vi våra svenska vänner och tog tåget till Salzburg. Vi var framme strax över fyra på natten och ville inget annat än att hitta ett hotell att sova på, kosta vad det kosta vill.
MEN! Det visar sig att alla hotell i hela stan är uppbokade, för det är tydligen en randomfestival i stan. Helt sjukt. Så vi fick åka vidare, och vi hamnade i Linz, den närmsta lite större staden som fanns på kartan. Klockan 8 var vi framme.
Hanna, som hade varit sjuk sedan vi var i Amsterdam, tyckte att det blev för mycket och åkte hem. Jag förstår att hon ledsnade, hon kunde inte andas eller äta eller någonting, men det var tråkigt att hon var tvungen att lämna oss. (haha nu lät det som att hon dog, men det gjorde hon inte) Jag och Linnea väntade på hennes tåg med henne.
Sedan gick vi på hotelljakt och hittade ett som låg ganska nära stationen och som var sjukt dyrt, men tanten i receptionen gav oss rabatt för att vi såg så förstörda ut hehe. När vi gick och la oss hade vi varit uppe i 28 timmar och knappt sovit en blund.
Vi gjorde inget på hela dagen annat än att sova, duscha, köpa godis och kolla på star wars på dubbad tyska. Gissa vad "The Dark Side" heter??

DIE DUNKEL SITE!!

Sjukt kul.
Jag glömde mina glasögon där och jag blev ledsen i ögat, och tyvärr har jag inga bilder från själva staden Linz, eftersom att jag var så trött och vi ändå bara låg på hotellet hela dagen.
Men så här fint var det när vi åkte igenom det österrikiska landskapet i gryningen! :) 











Kommentarer
Postat av: Nenne

In Linz gibt es viel Polizei

und trotzdem bin ich allein.

Jag vill också ut och resa, jag är lite avundsjuk.

2010-09-17 @ 02:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0