Tågluffen del X: Prag

Varför du ska åka till Prag:
1. Det är en jättefin stad, och speciellt om du som mig och Linnea är intresserad av arkitektur.
2. Utelivet är grejt!
3. Maten och ölen är billig och asgod (Öl: 15 kr, 200g Entrecote + sjukt mycket vitlökspotatis + sjukt mycket grönsaker + två drickor: 80 kr)
4. Hostellen är billiga och det som vi bodde på var hur bra som helst! Definitivt det bästa vi bodde på :)

Dessutom träffade vi en massa roliga människor, bla en fallskärmshoppande tjej från london, en galen skotte, en prosverigeamerikan och två roliga kanadesare. 



Det är inte varje dag man får en butik som säljer illa sittande kläder uppkallad efter sig!




Sjukt värd mat! God och billig




Här är köket på vårt hostel. Vi trivdes så himla bra där verkligen, gratis internet, gratis lakan, trevlig och extremt hjälpsam personal (de hade tom tryckt ut en egendesignad karta där alla personalens favoritställen i stan och runt hostellet var markerade), fräscha rum, en egen bar, jättegod frukost för 40 kr, pubquizar, en egen trädgård där de visade tjeckisk film osv. Billigt var det också. Vilken fullträff jag gjorde när jag bokade det här måsta jag säga!




Sånt här fint hade de tex: En miniloppmarknad, en bokhylla med böcker som man kunde ta om man hade någon att byta ut den med, gamla fotografier på väggarna.




Linnea blev också sjuk i Prag så jag gick ut "själv" tillsammans med typ alla de boende på hostellet. Vi hamnade här på en fem våningar hög klubb, med ett tema på varje våning. Det här är r'n'b golvet, det fanns också ett oldies golv (där jag höll till), ett technogolv, ett till r'n'bgolv och lite random en våning med datorer man kunde hyra?
Men iaf, alla dansgolv var upplysta typ på det här sättet, det var ganska häftigt. Framför djn som spelade på technogolvet fanns det en gigantisk staty av en man som det strålade laser ur ögonen på, haha.




Sexiga killar




Vandrarhemmet erbjöd även sin egen guidade tur i stan, som en historieintresserad kille i personalen stod för. Det var väldigt intressant att höra om alla byggnader, och det var skönt att vi inte bara gick till alla turistattraktioner. Här är dock någon känd kyrka som jag inte minns namnet på.




Guiden tog oss till det område där han hade växt upp, och där fanns den här fina dörren. Men reflexen från fönstret mittemot stör mig sjukt mycket och det gick inte att få bort den snyggt i ps, så nu får den vara där.




Utsikt




När Linnea låg inne på rummet gick jag runt i gamla stan som är väldigt vacker som ni ser




Det gamla klocktornet




Filmvisning i trädgården. En gammal tjeckisk film från 70talet :)




Herr Jake med Linneas solglasögon

Kommentarer
Postat av: sanny

ååh, prag i mitt hjärta! karlovy lazne var grymt, hängde också på oldiesvåningen (visst var det den som var sjukt disco med färgglada fyrkanter på golvet?)

2010-10-13 @ 12:46:41
URL: http://sannyfryk.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0