Mat från 8 världshörn

Hej hej

Idag har jag och Ingrid (Ingarid) legat i gräset i solen och pluggat och tyckt att livet var gött.
Sedan åkte jag till skolan och jobbade på ett grupparbete. När klockan blev sju sa datorn åt oss att nu stänger biblioteket, sa tack och adjö och stängde av sig, helt utan förvarning så vi hann inte spara något. Flera timmars arbete helt bortkastat. Så nu är vi lite nervösa inför morgondagens redovisning.... hehehehe

När jag kom hem redigerade jag lite bilder istället för att plugga, så här kommer lite bilder från våran corridor dinner som vi hade för typ tre veckor sedan haha. Men det var hur trevligt som helst, alla gjorde mat och bjöd på. Vi kom också fram till att vi bor typ 20 pers på 14 rum, och att vi representerar 8 olika länder (!) och det var roligt att det speglades i maten.







Nästan alla herrar i korridoren (herrarna fotade damerna och tvärtom)




Massa mat! Stark indisk kyckling, tatziki, caesarsallad, äggplantsallad och lite annat smått och gott (jag minns inte vad allt var och hette hehe)









Jag och ingrid gjorde lite guacamole med grönsaksstavar, den blev super! Här ser också vi lite coscos (tillagat på egyptiskt vis) och kladdkaka




















Känner nu i efterhand att jag kanske borde ha pusslat ihop den där powerpointen istället för att sitta med sånt här... Jag får väl ta tag i det där nu istället då då...

Kommentarer
Postat av: Hanna

HAAH! FAN VAD HÄFTIGT att ni är så många olika kulturer! Det är ju väldigt lärorikt och intressant! WOHO! /Avundsjuk_tjej

2011-04-25 @ 15:39:17
URL: http://hannastankar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0