Brrrra

Alltså, ni som känner mig vet att jag ofta roar mig och andra med att prata som Filippa Bark. Speciellt när jag är med Kristoffer, då pratar vi sådär så fort vi skojar eller är ens en gnutta oseriösa, och vi gör detta alltså helt omedvetet.

Jag har varit rädd för att jag ska börja prata min låtsasskånska, en del kan bli irriterade på att man försöker härma dem, min gamla gympalärare blev tillochmed arg om man gjorde det.

Idag gjorde jag det. Helt utan att tänka på det. Till en skåning. 
Det var när jag skulle skriva in min på Wermlands, och efter många om och men så hade de äntligen fått min betalning och jag mitt kvitto. Och då slank det ur:
"Brrra!"

Men om han märkte något så sa han inget iallafall. Och himla trevliga var de allihopa. Ska på novischfest nästa onsdag, lära känna lite folk och försöka få ihop lite folk till ett fotoutskott kanske tillochmed.

Oh halleda som man säger på skånska.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jättebrrrrrra dag alltså ;)

jag gjorde faktiskt samma sak en gång på Donken. Haha. Det kom några skåningar som skulle beställa och plötsligt började jag prata min dåliga låtsasskånska. De tittade lite konstigt på mig... och då förstod jag vad jag gjorde och började prata stockholmska igen istället. Vad vill ni keeeeka?

2011-01-27 @ 15:13:16
URL: http://www.bloggis.se/brunetthanna
Postat av: Anneli

Haha, bra där Hanna. Speciellt du som inte är speciellt bra på att härma dialekter ;)

2011-01-27 @ 16:33:52
URL: http://baddog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0