Hets

Lite update nudå:

- Eftersom att jag skulle köpa ett Alfapet till Kristoffer i julklapp, men det var för dyrt (450 kr!!), så har vi börjat spela det på internet istället. Betapet heter det och det är najjjjjs. Kommer vara hur bra som helst att spela mot varandra istället för att sitta och fjanta runt på skype. Våra användarnamn är dessutom döpta efter the office karaktärer <3
- Hade hejdåfest för alla mina vänner, jag bakade den finaste tårtan jag har gjort i hela min tårtmakarkarriär, och då har jag ändå gjort en hel del. God blev den också. Vi hamnade tillsist på sejdeln. Trevlig kväll
- Packade halva min garderob och lite annat smått och gott som man kan tänkas behöva i en ny stad. Den andra halvan, den som jag använder mest, får dock följa med på en omväg till Berlin med Kristoffer. På lördag åker vi!!
- Åkte ner till Lund med far min för att ställa in grejer och sådär i mitt rum hos min tant. Rummet är möblerat, rätt skönt. Helt okej rum ändå måste jag säga! En säng, ett skrivbord, en bokhylla. Tog inga bilder men det kommer såklart.
- Åkte samma dag tillbaka till Göteborg eftersom att jag har en tenta kvar och lite sånt. 
- Fick idag singerat ett kontrakt på ett eget korridorsrum, hur skönt som helst att inte behöva vara inneboende hela terminen (=lugn och ro när man behöver, man kan komma hem när man vill etc) Detta rum är dock inte möblerat så det måste fixas. Den 6 feb flyttar jag in.
- Idag har jag även varit på föreläsning och nu har jag fått slut på ursäkter till att inte plugga till tentan på fredag så jag borde väl göra det nu då... Iaf, kommer vara upptagen med flytt och berlin och allt sånt ett tag nu så här kommer ett litet minischema:

13 jan: Redovisning
14 jan: Tenta och pappas födelsedag
15 jan: Berlin
21 jan: Göteborg
22 jan: Jag flyttar till Lund "på riktigt"
24 jan: Jag börjar skolan, förhoppningsvis på psykologikursen och inte mediakursen
6 feb: Jag flyttar in i mitt egna korridorsrum


En bild för att illustrera allt detta, helt färsk och oredigerad, aningen underexponerad:


Idag var första gången jag rörde kameran iår??!

 Just det! Jag har bestämt mig för att sälja min Nikon D40X, så om du är lite sugen på en fin nybörjarkamera utan objektiv och lite trasig (men lagningsbar) minneskortslucka så hör av dig till mig!
Sen ska jag köpa en D7000. Större sensor = asnajs kvalle, vädertätad, filmar i HD och grejer. 10-11000 för huset. SPARASPARASPARA eheheheh.

Kommentarer
Postat av: Leo

Eh, D7000 har ju inte större sensor än D40x. Köp en D700 :D

2011-02-01 @ 21:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0