De första bilderna från Santa Barbara

Äntligen är jag här!
Bor i ett hus med fem lägenheter, och i min lägenhet är vi 10 personer. Alla verkar väldigt trevliga än så länge, och jag misstänker att jag kommer få lära känna fler i huset i helgen. Bor precis vid havet och somnar och vaknar till ljudet av vågorna varje dag. Hur lyxigt är inte det?
Har gått runt på campus de senaste dagarna och gjort en massa grejer man måste göra som ny student: skriva in sig, skaffa passerkort osv. Fått handlat sängkläder och andra bra-att-ha-gjrejer, och försökt lära känna stan lite. Börjar få lite grepp om hur gatorna hänger ihop.
 
Nu ska ni få se lite av gatan där jag bor. I något annat inlägg kommer ni säkert få se campus och vårt hus också, men vi börjar här.
 
Stranden. Det var flod när jag skulle fota så jag kunde inte gå ner just då, men det sparar vi kanske också till en annan gång.
 
 
Palmer och amerikanska flaggor överallt
 
 
Min gata!
 
 
Här bor man i hus som ser ut typ såhär
 
 
En fin park på gatan
 
 
Finaste trädet!
 
 
Det är branta stup längs hela kusten här.
 
 
Och huset mitt emot vårt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0