Fin kväll med fina människor

Min sista vecka i Sverige på ett tag spenderade jag i min vackra hemstad Göteborg. Blir lätt nostalgisk och måste göra allt som är typiskt göteborgskt/svenskt, typ äta räkor och kantareller (som är hyfsat billiga nu!) och gå till en massa bra smultronställen i stan med de bästa människorna.
 
Lunchade med Johanna på Le pain francais, gick på stan och tog sen en promenad till Skansen krona, det göteborgskaste ställen av ställen.
 
Hej hej skansen.
 
 
 
Oscar Fredrikkyrkan där jag konfirmerade mig för länge sedan (kyrkan närmast i bild)
 
Sen gick vi till bar Kino och tog en öl, där den här bra tjejen slöt upp! Lila mascara dagen till ära.
 
Beställde mat och pratade om pojkvänner, USA, jobb och annat.
 
Såhär mysigt är det på Kino
 
 
 
 
 
Har gett mig fan på att jag ska fota mycket mat så att jag kan bli lite bättre på det. Linnea beställde den här öronpastan med rostad pumpa och svartkål.
 
Min svamppasta. Ja jag måste ju äta svamp som sagt, kommer sakna det så mycket.
 
Och Johannas blomkålssoppa! När vi var mätta och belåtna promenerade vi hem igen (älskar att pappa bor mitt i stan nu för tiden)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0