Go Gauchos!

Härom dagen gjorde jag det mest amerikanska jag gjort hittils (förutom att gå på fest med ölfat och röda muggar): Gick på fotbollsmatch när skollaget spelade hemma. Japp. Upplevelsen hade ju blevit mer fulländad om det hade varit amerikansk fotboll kanske men jag tänker att den dagen kommer nog också. Så nu kan jag checka av hejarklacks-sjungskrikramsande och att jag sett mina första livs levande cheerleders.
 
Vårt lag heter UCSB Gauchos och Christina bär i högra handen tortillas som man kastar in på planen när laget gör mål. Såklart.
 
 
De finns på riktigt!
 
 
Och ett peppband
 
 
Alla håller upp (BÅDA) armarna i luften medans speakern presenterar spelarna. När motståndarlaget presenteras vänder man sig om så att man har ryggen mot planen.
 
 
Christina var inte helt nöjd med insatsen och vi förlorade med 2-1 på övertid. Förövrigt har jag aldrig känt mig så Sverigepatriotisk som på denna match, eftersom att lagets färger ju såklart är gult och blått...
 
 
Heja heja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0