Los Angeles

Efter en vecka i Kalifornien blev det min födelsedag. Den spenderades i Los Angeles tillsammans med Sofia. Vi promenerade på Venice Beach och Sofia fick en beundrare som tjatade om hennes nummer, hamnade i Santa Monica där vi åt världens största stek med världens godaste tryffelpommes till (kyparen trodde först inte att vi skulle klara av att äta upp allt, men det gjorde vi minsann!) och sen åkte vi till vårt hostel i Hollywood som jag för övrigt kan rekommendera om man vill till LA någon gång. Gratis internet och frukost, hyfsat billigt, bra läge, egen bar och guidade turer.
 
Dagen efter gick vi och tittade på Hollywoodskylten och försökte shoppa men jag tror att vi hamnade i helt fel område för att göra det. Men hann kolla in stan lite i alla fall innan vi tog tåget hem igen.

 
En sån här bil hade Sofias kompis hyrt för att hämta sin kompis på LAX/ lämna av oss i stan
 
 
Första inköpet: En födelsedagsbanana split som avnjöts på stranden.
 
 
 
 
 
 
 
 
En massa butiker och grejer att kolla in.
 
 
En bild tillägnad Jessica
 
 
Alltså, att jag bor där det finns palmer?? Kommer aldrig fatta
 
 
Ja nu blir det turistbildsvarning! Det var ca 36 grader vår andra dag i LA, klart att man ska upp och klättra i berg då!
 
 
Hej hej
 
 
 
 
Och det var ungefär det!
 
 
I övrigt har jag börjat i skolan nu. Man läser 3-4 kurser samtidigt a' la gymnasiet och får betyg A-F. Än så länge har jag bara varit på två föreläsningar, men båda kurserna verkar vara intressanta. Speciellt min kurs som heter Interactive media theory and design, där man kommer lära sig hur man bäst designar spel, appar och hemsidor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0